2012. november 3., szombat

Napló, 2012. november 3.

Azt ígértem, hogy elmondom majd milyen Kathmandu, ahol nem hatalmas putri, röviden olyan, mint Déli pályaudvar. Már nincs egy vágóhíd a lépcsőn, de enni még nem ennék a földről. Azt is előre vetítettem, hogy ez egy mozis nap lesz, és igen az új 007-et néztük meg őfelsége szolgálatában (gy. k. James volt őfelsége szolgálatában, nem mi). Egy plazaban voltunk, itt a kép.



Olyan volt, mint amilyen most lehet Ózdon egy 80-as években épült Domus, ha nem fejlesztettek rajta semmit. Ebben van egy-két EUs támogatásból összehozott pöpec kávézó. Na itt volt egy multiplex, amivel nem volt nagy gond. Mondjuk itt a QFX Cinema 1 és QFX Cinema 2 két mozitermet jelentett, nem két mozikomplexumot, de mindegy. A lényeg, hogy ment rajta a film, ami közel sem volt biztosítva, amikor a sorbanállás közben itt is ugyanúgy elment az áram, mint a turistanegyedben minden negyedik órában. Az teljesen új perspektívát nyitott nekem, amikor az elején Isztambulban megy az üldözés, ugyanis nyilván Európában az egy mucsán, putterben lévő üldözés, de itt Kathmanduban az ott vásznon fejlettebb volt, mint ami kint van az utcán, szóval totál kultursokk volt az egész nekem. Arról nem is beszélve hogy szerintem itt az APD-sek (figyelmi zavarosok) ugyanúgy kaphatnak moziba beutalót, mint nálunk a reumások a Gellértbe, mert esküszöm, ha 50 nepáliból 1 végig tudta ülni a filmet beszélgetés és mobiltelefonálás nélkül sokat mondok. Az igaz, hogy szegényeknek nem sokat segíthetett, hogy még felirat sem volt az angol filmhez. Azon végképp ledobtam az agyam, hogy a film közepén volt szünet, érted? Mondjuk a film jó volt és sós volt a popcorn, szóval a boldogság megvolt.
Ezen kívül a mai nap is blogot írtunk meg elvoltunk.
comments