2012. április 14., szombat

Napló, 2012. április 14.

Reggel kelni kellett, 7:30-kor indult a buszunk Santiagoba. Nem ment túl könnyen, és egyre csak azon hüledeztünk, hogy hogy lehettünk ilyen idióták, hogy tegnap éjjel a borkóstolót még megtoldottuk néhány igen rossz minőségű borral... No de visszaforgatni az időt nem lehetett, ezen már csak az algopirin segített.
A nehéz kelés ellenére teljesen jól odaértünk a buszhoz, ami viszont ¾ órát késett. A buszút nagyon szép tájon megy át, gyönyörű hegyek szegélyezik az utat. Igyekeztünk is ébren maradni, nekem ez nem mindig sikerült, de azért sok szép részt láttam. Átkeltünk az Andokon, így egy idő után havas hegyek jelentek meg körülöttünk sífelvonókkal.

A határ a hegy tetején volt, és már jó előre észre lehetett venni a kígyózó kamion sorból.

Már nem először jártunk az Argentina-Chile határon, így sejtettük, hogy nem 2 perc lesz az átlépés, de azért nem gondoltuk, hogy 1 órát fog igénybe venni. A pecsételés gyorsan ment, viszont utána kipakolták az egész buszt. Ilyen múltkor is volt, akkor mindenki magához vette a csomagját, berakta az átvilágítóba, válaszolt a keresztkérdésekre, hogy van-e nála hús vagy gyümölcs, aztán ha volt attól elbúcsúzott, ha nem, akkor meg szállhatott is vissza a buszra. Most itt ezt egy kicsit felturbózták. Nem kellett nekünk pakolni, kipakoltak mindent, átvilágították, és kiválasztották a gyanús táskákat, a többit meg visszapakolták. Ekkor gondoltuk, hogy mennyivel gyorsabb ez... kár volt, mert ekkor jött a fő műsorszám: felállították a busz összes utasát 3 sorban, és kezdődött a feleltetés. Először is megkeresték a gyanús táskák tulajdonosait, majd kipakolás után nagy dilemmába estek, hogy a lekvárt el kell-e venni a nénitől, vagy beviheti az országba. Ha jól láttam végül senkitől nem koboztak el semmit. Közben begyűjtötték a kitöltött nyilatkozatokat is arról, hogy milyen élelmiszer van nálunk, és ebből is kikérdezték a gyanús egyedeket. Míg sorakozó volt, kutyával kutatták végig a buszt és a talált tárgyakért szintén lehetett jelentkezni. Aztán már csak a kézipoggyász átvilágítása volt hátra, és már mehettünk is.

Mint említettem, a határ az Andok tetején van, így onnan le is kellett jönni. Egy jó kis szerpentin vezetett le 22 fordulóval. Egy-egy kanyar elég ilyesztő volt, főleg amikor kamion jött szembe.

Miután leértünk mindenki megnyugodott, még szendót is kaptunk, aztán betettek egy rendkívül idióta filmet. Annyira idióta volt, hogy annak ellenére, hogy igencsak ki vagyunk éhezve a filmekre, egyikünk se tudta végignézni. No de sebaj, legalább aludtunk egy jót.
Santiagoba érkezve megérdeklődtük a tourist infoban, hogy hol érdemes megszállni, és nagyon kedvesen útbaigazítottak minket.
Amikor megérkeztünk a szállásra, még egész szimpi volt. Amikor a recepciós sráccal beszéltünk, már vesztett az értékéből. Egy 8 ágyas dormban kaptunk ágyat, be is vetettük magunkat. Ahogy szétnéztünk a helyen kezdett gyanús lenni, majd, lecsekkoltuk és gyanúnk beigazolódott, ez a Lonelyban van benne, de úgy mint egy buli hostel... Hogy hogy sikerül ennyi idő után még mindig elkövetnünk azt a hibát, hogy nem nézzük meg a Lonelyt, hogy tudjuk hova ne menjünk, azt magunk se tudjuk.
Gyorsan még neteztünk egyet, telefonáltunk haza, meg felhívtuk Rodrigót, akivel este találkánk volt.
No de ki is Rodrigo? Többen már találkoztatok is vele. Tibi mikor Warwickban tanult, elment utazgatni Angliában, és egyik helyen összetalálkozott Rodrigóval, egy uruguayi sráccal. Rodrigo épp utazgatott Európában, ugyanis nagy döntés előtt állt, be akart állni a jezsuita szerzetesrendbe. De mielőtt meghozta volna végső döntését, elment utazni Európába, hogy átgondolja, valóban ez az út-e amit követnie kell.
Tibivel találkozva hosszabban elbeszélgettek, és megtetszett neki Magyarország, így útja végén, szilveszterkor útba is ejtette. A szilvesztert velünk töltötte, ami meg kell hagyni elég érdekesen alakult...
Akkoriban a Ráday koliban laktam, így először oda mentünk lepakolni, ugyanis úgy terveztük ott alszunk mindannyian a buli után. Viszont a party előtt Zolinál gyűltünk össze, aki a Blaha környékén lakik, és némi mulatozás után onnan mentünk át éjjel a Ráday utcában lévő buliba. No itt történt az, hogy elvesztettük Rodrigot. Mivel nem találtuk, nem tudtunk mit tenni, elmentünk a koliba... és reggel mikor felébredtünk Rodrigo ott feküdt a szobában... Azóta se tudja egyikünk se, hogy hogy sikerült ezt a műveletett véghez vinnie, hiszen a koliból nem egyenesen a buli helyre mentünk, így nem tudhatta a vissza vezető utat, valamint a szobába is simán betalált...
No de Rodrigo azóta jezsuita szerzetes, és most épp teológiát tanul Santiagoban. Ezért le is beszéltük már vele előre, hogy itt találkozzunk. Most pontosítottuk a részleteket, és az esti találka előtt még gyorsan aludtunk egyet.
7-re jött értünk Rodrigo a hostelbe, és elmentünk vele és még két barátjával vacsizni egyet. Nagyon jó volt találkozni Rodrigoval. Bár csak rövid időt töltöttünk együtt anno, nagyon szimpatikus lett már akkor is mindkettőnknek: nagyon egyensúlyban van önmagával és nagyon nyitott a világra. Két barátja, egy lány és egy fiú szintén jó fejek voltak. Ők még egyetemisták, egy önkéntes táborban voltak együtt, onnan ismerik egymást. Nagyon jó volt az este, jót beszélgettünk, sokmindent megtudtunk Chiléről és Santiagorol egy uruguayi és két chilei szemszögéből. Jó volt látni, hogy a csaj, aki közgazdász, milyen lelkesedéssel beszél arról, hogy ő a politikában szeretne majd részt vállalni közgazdászként, mert segíteni szeretne az ország ügyeiben. Hogy ez Chilében valóban lehetséges-e, vagy csak egy naiv ábránd, ezt nem tudjuk megítélni, mindenesetre elég pozitívan álltak mindannyian a kérdéshez.

Egy jó kis hambi és egy jó pofa sör után elbúcsúztunk. Viszont Rodrigó meghívott minket másnapra ebédre magukhoz, a jezsuita szerzetesek házába/kolijába. Nagyon örültünk ennek a meghívásnak, így el is fogadtuk.