2012. április 17., kedd

Napló, 2012. április 17.

13 óra repülés után megérkeztünk Új-Zélandra, Aucklandbe. Itt hajnal 4 volt ekkor, ami azt jelenti, hogy 15 órával előrébb jártunk mint a Chile.
Haere mai! Üdvözöltek maoriul.

A reptéren nagy átvizsgálásokon mentünk át, ugyanis szigetország révén, itt nagyon figyelnek arra, hogy ki mit hoz be. Itt főként a növényi és állati eredetű termékekre kell gondolni. Kaját pl egyátalán nem lehet behozni, a túracipőnket pedig lemosták, nehogy valami magot hozzunk be. Ez elsőre igen nagy hülyeségnek és felesleges hajcihőnek tűnik, de azért ha jobban belegondol az ember, itt van értelme a dolognak. Eredeteileg ezen a szigeten nem voltak emlősök (kivéve denevér), csak madarak. Az emberek hozták be az oposszumot, az egeret, nyulat stb. Az itt őshonos madarak nem voltak felkészülve ilyen ellenségekre, védekező képességük se alakult ki. Így hamarosan elkezdtek fogyni, hiszen a tojásaikat megették az újonnan érkezettek. Ugyanez a florára is igaz, az újonnan behozott növények veszélyeztetik az őshonos fajokat.
Szóval ez az oka a nagy átvilágításnak. Vicces volt, mert a reptéren aki minket átvizsgált egy újvidéki srác volt, aki látván az útlevelünket magyarul szólt hozzánk. Nagyon meglepődtünk, és egyben megörültünk. Jó volt kicsit elbeszélgetni vele.
A hosszúnak tűnő átvizsgálási folyamat ellenére gyorsan végeztünk. Bár a repülőn adtak reggelit, mire kiértünk reptéren már újra éhesek voltunk, úgyhogy ismét reggeliztünk. Reggel 5-re így már két reggelin voltunk túl.
Kicsit összeszedtük magunkat, az info pultnál szereztünk szállást, és a következő shuttle busszal bementünk a városba. Nagy szerencsénk volt, mert annak ellenére, hogy hajnal volt, elfoglalhattuk a szobánkat. Ez nagy királyság volt, mert nagyon fáradtak voltunk, különösen én. Le is feküdtünk két órára aludni.
Itt Új-Zéllandon lényegesen megkönnyíti utazásunkat, hogy Tibi elég jól ismeri az országot, így utikönyvre se volt szükségünk. Felvázolta gyorsan a lehetőségeket mit lehet csinálni a városban, és abból gyorsan ki is választottuk első pontként a halpiacot. Egy hosszabb sétával mentünk oda, közben megnéztük a kikötőt. Komolyan mondom, én ekkora jachtokat és vitorlásokat még életemben nem láttam. Se hajó-, se kocsiőrült nem vagyok, de itt azért leesett az állam.

Már a halpiachoz vezető úton is sok jó élmény ért. Az emberek nyugodtak, nem rohangálnak idegesen, az utcán a  hagyományok szerint tetovált maori nővel is találkozni, kiírások hada mesél a maori kultúráról, ami nemzeti büszkeség. Tibi mesélt sokat Új-Zélandról, az emberekről, kultúráról, maorikról, így nagyon jó volt látni saját szemmel is. Ilyet még nem láttam, hogy ennyire jól tudjon egy ország kezelni kisebbségi kérdéseket. Azt, hogy a kisebbség kultúrája nemzeti büszkeséggé váljon.
Ami viszont Tibinek is meglepő volt a városban, hogy rengeteg ázsiai van. Tibi ezt emelte ki fő változásnak a 6 év alatt, hogy sokkal több ázsiai lett. Csomó minden ki van írva kínaiul és szinte minden boltban van aki beszéli a nyelvüket.
No de térjünk vissza a halpiachoz, mert közben oda is megérkeztünk. Nem volt túl nagy, de annál jobb volt. Egy élő halas rész volt tele halakkal, rákokkal kagylókkal, a másik részben pedig akár nyersen, akár sütve is lehetett halat venni. Ettünk is itt egy fantasztikusan jó fish and chipset. Meg is nyaltuk mind a tíz ujjunkat utána.

Jó kis ebédünkkel végezve folytattuk sétánkat, és közben megpihentünk a parton egy jó kis nyugágyban.

Volt egy olyan gondolatunk, hogy holnap továbbmegyünk Rotoruába egy busszal, de ezt sikerült elég hamar elvetnünk. Egyikünknek sem volt kedve másnap buszra ülni és utazni. Így nem kapkodtunk, visszasétáltunk a hostelbe. Közben beszereztük a Hunger games második részét, amit Dél-Amerikában sehol nem kaptunk meg angolul. Este Tibi bele is vetette magát az olvasásba. Próbáltunk fennmaradni minél tovább, hogy hamarabb átálljunk, de 9-kor feladtuk.