2012. december 3., hétfő

Napló, 2012. december 3.

Elérkeztünk utazásunk utolsó szakaszához, ami igazából már nem is annyira utazás, mint inkább pihenés. Vaciláltunk jó sokat, hogy hol is töltsük ezt az utolsó három hetet. Hallottunk olyat, hogy Goán nem találunk jó strandot, és nagyon zsúfolt, aztán szóba jöttek az Andamán-szigetek, amik Indiához tartoznak, de igazából Mianmar partjaihoz vannak inkább közelebb, és gondolkodtunk Sri Lankán is. Végül csak Goára esett a választás, és azon belül is Agondára Goa déli részén. És nem is bántuk meg. Agonda nagyon nyugis, egyátalán nincs tömve turistákkal, a pálmafás strand meg igazán nem hagy kívánni valót maga után.

Szóval maradunk, király lesz ez nekünk utolsó heteinkre. De hogy hogy néz ki Agonda? Nem lesz hosszú leírni. A turista rész egy utca a tengerparttal párhuzamosan amin üzletek éttermek és szállások (többek között a mi Cupidunk) vannak. Van még a part, ahol szintén végig szállások és éttermek sorakoznak. A falu maga pedig a tengerre merőleges utca lényegében. Ennyi.
Fenn állt még az a kérdés, hogy a tegnap gyorsan elsőre választott Cupid's hotelben lévő 6 dolláros szobánkban maradjunk-e, ahol van net, de nem közvetlenül a tengerparton van (20 métert kell kb sétálni a partig), vagy átköltözzünk-e egy tengerparti vityillóba. Miután pancsoltunk és napoztunk is pár órát, felkerekedtem, és végigjártam a strandot felmérni a piacot. Piackutatásom eredménye az lett, hogy 16 dollár lenne a legolcsóbb tengerparti bungalow, ahol net sincs és rosszabb is a szoba a Cupidnál, úgyhogy meghoztuk a döntést, maradunk ahol vagyunk. Egyébként a teraszról elég jó a kilátásunk:

A strand maga kb 2km hosszú lehet, a déli része kicsit népszerűbb, de azt se mondanám forgalmasnak. Viszont valamilyen oknál fogva délután kiterelik a teheneket a partra, és azok a szerencsétlnek ott állnak a homokban a víz szélén és bámészkodnak meg császkálnak míg vissza nem terelik őket haza illetve az útra. Hogy ez mire jó, nem jöttünk rá, mert enni nem tudnak a parton (meglepő módon egyátalán nem szemetes, szóval még zacskó se jut itt szerencsétlen jószágoknak) és inni se igazán a tengerből. Lehet, hogy csak szeretnek napozni.

A strandon mégegy érdekesség van, ami egyben az oka is annak, hogy ez egy csendesebb strand, mégpedig az, hogy van egy teknős figyelő központ, akik a fészekrakó tekiket figyelik és védik. Zöld teknősök járnak ide, korábban jött 30-40 is évente, de a turisták miatt sajnos egyre kevesebb minden évben, most már csak max 10-15-re lehet számítani. Ezért is léptettek életbe korlátozásokat az éttermek nyitvatartására és kivilágítására, hogy az ne zavarja a fészekrakásra készülő állatokat. Jó, hogy vannak ilyen területek, és nem mindent tarol el a biznisz.

Este egy Madhu nevű étteremben ettünk a parton. A naan fenomenális volt, szerintem best forever.