2012. február 14., kedd

Naplo, 2012. februar 14.

A mai nap az eddigi utazasunk egyik legjobb esemenye tortent, repultunk egy nagyot mind a ketten! Szoval, hogy ne rohanjak annyira elore, a lenyeg,hogy Rioban nagyon meno a sarkanyrepules es ezt en mar regota ki szerettem volna probalni, raadasul pont itt!  Mint ahogy mar eddigi is irtuk nem volt eddig nyelvi akadalyoktol mentes a braziliai kalandozasunk, igy ennek a sarkanyrepulesnek a megszervezese sem volt annyira egyszeru. Ez rogton azzal indult, hogy itt nem mindegyik bank fogad el Mastercardot vagy Visat! Nem az, hogy az egyiket elfogadja a masikat nem, hanem csak valami Brazilt! En ilyet meg nem lattam, de azert sikerult talalnunk angol HSBC-t meg amcsi Citit, ahol megoldodott a dolog. A kovetkezo, hogy a sarkanyrepulessel foglalkozo honlapok nem tartjak fontosnak azt a honlapjukon feltuntetni, hogy megis naluk mennyibe is kerul egy ilyen ugras, de egy emailezes utan kiderult, hogy 270 lenne toluk. Vegul az egyetlen angolul beszelo recepcios csajszira hallgattunk, aki azt mondta, hogy csak menjunk ki ezzel es ezzel a busszal, aztan onnan fogjunk egy taxit es ott leszunk a nagy sarkanyrepulos resznel. Fel is ultunk a buszra, ami egy gyonyoru tengerparti uton vitt vegig, majd elkezdett kanyarogni egy favella fele :) Aztan persze visszatert a tengerpartra, de azert neztuk, hogy megis hova fog ez menni. Leszallas utan egy jarokelo igazitott utba minket, eleg viccesek lehettunk, mert ugye nem ugyanugy nez ki pantominban amikor az ember azt mutogatja, hogy hol van etterem, mint azt hogy hol van sarkanyrepulo :)!
Vegul a parton eljutottunk egy hazhoz, amirol mar messzirol latszott, hogy korben tele van minden fele repulo eszkozzel:

Ahogy odaertunk, jott is azonnal egy csoka, hogy akkor most vele menjunk 250ert. Mi ramondtuk, hogy akkor vagy 400 kettonknek, vagy akkor elkezdunk korbekerdezgetni. Erre ravagta, hogy ok. Gyorsan szerzett egy cimbit, aki a masikunkat fogja vinni, es beterelt minket ket szamitogephez ahol regisztralni kellett: nev cim vercsoport :) Nem telt bele 10 perc es mar a rioi sarkanyrepulo klub plasztikkartyas tagjai voltunk egy fel evre.
Innen beraktak minket ket kocsiba es egy nagyon meredek hegyen el is kezdtek felfele vinni.

Amikor felertunk mar kezdett kicsit gyanus lenni,hogy valami nincs rendjen, mert sarkanyrepulo az nem volt sehol. Kiderult, hogy ok sikloernyozni visznek minket, de az amugy is jobb, mert hosszabban marad fent az ember. Zsuzsinak mindegy volt, en kicsit el voltam kenodve, de azert nem nagyon, mert a taj ilyen gyonyoru volt:




A dolgok nagyon gyorsan porogtek, alig tudtam par kepet csinalni Zsuzsirol, mar be is volt csatolva, integetett parat aztan huss:










Elmeselese alapjan naaaaagyon jo volt es az volt a legjobb, hogy nem is felt. En ezen mondjuk csodalkozom, mert a repules is nagyon jo meg a taj is, de hat ha ez volt a legjobb :) Gondolom amugy hogy nagyon bejott Zsuzsinak is, mert utana is lelkendezett, meg amikor fent volt akkor is csak 1,5mp-re volt hajlando integetni nekem, azonnal nezte tovabb a tajat.

En mar sikloernyoztem egyszer a Harmashatar-hegyen, es akkor nem volt sima indulasom, hat most sem :) felkapta a szel az ernyot, futottunk, aztan egyszer csak lerant a pali a meredek uton a foldre es leereszti az ernyoet a foldre. Utana visszacaplattunk es mentunk ujra. Ahogy kiderult nem volt minden madzag rendben. Azert bennem volt kicsit a babszem, de hat gondoltam tudja mit csinal. Fent elovettem a gepem es tudtam par kepet csinalni. A tengerpart is gyonyoru volt es Rio legnagyobb favellajara is ralattunk





Mivel nem volt tul sok szel ezert 10percen belul meg is erkeztunk. A homokos tengerparton eleg nehez rosszul landolni, en fenekre csucsultem, de az eg egy adta vilagon semmi bajom nem lett. Nagyon elveztem az egeszet. Zsuzsival orvendeztunk egy adagot, nagyon tetszett mindkettonknek. Plane, amikor kiderult, hogy az arban benne van a fenykep es a video is :)

Meg kicsit bennem volt a sarkanyrepulo dolog, igy megkerdeztem a csokat, hogy mennyi lenne, ha mennenk meg egyet most sarkannyal. Azt mondta, neki nincs szerelese, de mar hozott is egy Renato gyereket, aki azt mondta, hogy megcsinlaja 200-ert. (Ez egyebkent nagyon jo ar, a recis csajszi legendakat beszekt egy sracrol, aki 200-ert ment egyszer holt szezonban :). Mondtuk hogy atgondoljuk, mert azert ez megis csak tulzas. Elmentunk kicsit atgondolni a dolgot, es Zsuzsi nagyon biztatott, hogy menjek, o mara mar megtelt elmennyel, szoval beneveztem.

Mivel mar klubtagok voltunk (hehe) regisztralni nem kellett, mentunk azonnal fel. Itt kicsivel tobbet magyaraztak, mert be kellett gyakorolni, ahogy elfutunk es ellepunk (ugrani nem szabad) a pallorol. Aztan itt sem volt sok tokoles, mar mentunk is. Hat ez is hatalmas elmeny volt. Itt tenyleg ugy repul hason az ember mint a madar, bar az is igaz, hogy ez egy kicsit kenyelmetlenebb es nem is lehet annyi idot a levegoben lenni. Azert en rettenetesen elveztem, volt egy resz, amikor egy kicsit iranyithattam is , no persze nem nagyon. Ha maga fele nyomja az ember a rudat, akkor elkezd kicsit zuhanni, ha utana elore nyomja akoor meg felmegy a lendulettel. A jobbra-balra az testsuly.




Hatalmasan nagy elmeny volt, mivel ilyet meg sosem csinaltam. Azert szerintem is jobb a sikloernyo, de Rioban sarkanyrepulo, az nagyon meno :))

Ezek utan kisetaltunk a tengerpartra es furodtunk egy hatalmasat. Eszmeletlen ez a varos, hogy olyan hosszu tengerparjai vannak, hogy nincs durva tomeg a tengerpartokon. Mikozben ott csucsultunk folyamatosan mentek fel es le a tandemek, nagyon olajozottan. Mindenki regisztralt, pakolt, repult. Elgondokodtunk Zsuzsival, hogy amikor Budapest mellett is van egy kivalo repulo hely, miert nem lett ez nalunk ennyire nepszeru...

Lett rolunk egy nagyon jo kep, nekem tetszik :):



Visszabuszoztunk innen es a Copabanan bementunk egy kilos etterembe. Ez azt jelenti, hogy kilora kell fizetni, es bufeasztalszeruen lehet venni mindent. Eleg olcso, es a legjobb resze a grillezett husok. En nem tudom milyen lesz ez Argentinaban, de mar itt is nagyun durvan jo steakek vannak. Plusz meg lehet mindenfele brazil kajat kostolni. Nem voltam tole rettenetesen elajulva, de azert mindenkepp finomnak mondanam. Sok a karibi es az afrikai behatas, es van jo par fajta levesuk, ami azert a vilag nem minden pontjan talalhato.. Es kepzeljetek hazafele meno uton talaltunk egy konyvesboltot, ahol volt angol Brazilia konyv!!! Hat nem volt annyira jo, igy nem vettuk meg, de azert beleneztunk. Es akkor egy ujabb felvonas a brazil ertetlenseg nagyon hosszu torteneteben:
Talaltunk egy portugal angol kifejezesgyujtemenyt, erre nagyon gyorsan lecsaptunk, mert abszolut nem boldogulunk a spanyoltudasunkkal. Van velunk fenykepezo, full turistanak nezunk ki, odateszem a penztaros ele a szotart, erre o kerdez valamit tolem hosszabban portugalul. Hat en itt fakadtam ki, es megmondtam neki magyarul, hogy szerinted miert veszem a szotart? Zsuzsi nagyon rohogott 
comments