2012. február 20., hétfő

Napló, 2012. február 20.

A brazil hostelekben alapból benne van az árban a reggeli mindenhol. Ez 8-tól 10-ig tart itt, így ehhez igazítottuk kelésünket is. J
Reggeli után nekiálltunk a blogírásnak, mert jócskán elmaradtunk ezzel az utóbbi időben. Míg Tibi írt, egy mosást beiktattam. Ebben a városban csak egy mosoda vot, ami egyrész karnevál miatt nem  volt nyitva, de ha nyitva is lett volna nagyon drága lett volna a mosatás, így maradt a kézi megoldás. Már Costa Ricában beszereztem egy jó kis mosószappant, azzal szoktam mosni, ha nincs mosoda.
Fél 3 körül béreltünk a hostelben snorkelfelszerelést és elindultunk az egyik strandra, amihez egy dombon kellett átmenni. De előtte a városban lévő beachen mentünk át, ahol az egyik bódéban megláttuk, hogy rákot sütnek. Be is neveztünk egy adagba 2 sörrel egyetemben. Nagyon nagyon finom volt, megnyaltuk utána mind a 10 ujjunkat, és nem csak azért, mert maszatos lett J Egy nagyon aranyos mami készítette, aki szívét lelklét beletette.
A fincsi kaja után tovább battyogtunk és nekivágtunk a dombnak. Gondoltuk ez egy egyszerű kis séta lesz, de nem teljesen így volt. Olyan tömeg vonult a szűk kis úton, hogy kész küzdelem volt átjutni. Ilyen ez a karneváli időszak. Rioból rengetegen jönnek ide nyaralni (bár Buziosra még többen). A strandok annyira tele vannak, hogy egy törölközőnyi helyet alig lehet találni. Amikor mi mentünk, már sokan jöttek szembe, de még így is tele volt a strand mikor odaértünk. Hol fért el a többi ember, az rejtély.
De a beach maga gyönyörű volt, a tenger színe fantasztikus.

Ledobtuk cuccunkat a strand szélébe, és irány a tenger. Ekkor szembesültünk a tömeg másik nagy hátrányával, hogy tele volt szeméttel a tenger. Így próbáltunk minél gyorsabban beljebb jutni és a víz alatt nézelődni. Hamar meg is jött az eredménye, mert egy teknős úszott el alattunk. Az elsőt csak Tibi látta, de szerencsére utána még 3-at láttunk közösen is. Egy darabig úsztunk velük, de amikor észrevettek elillantak. A tekibák voltak a délután fénypontjai, de láttunk azért még 1-2 kisebb halat, meg korallt is.
A vízből kijőve elég hűvös volt, mert már nem sütött a nap, így sokat nem időztünk a parton, visszaslattyogtunk. Este viszont visszanéztünk a partra, mert karnevál lévén ma is nagy party volt. Kis pultoknál árulták a pálcikára fűzött grill kajákat (Tibi csak csirkés nyalókának hívta), meg a piát is.

Az elmúlt napokban szinte csak egy fajta jelmezt láttunk, a női ruhába öltözött pasikat (a pöttyös szoknya a divat), de ma néhányan megmutatták kreativitásukat. A legmenőbb a transformers jelmez volt. És a pláne az volt benne, hogy pik-pak át is alakultak.

Egy ideig elszórakoztunk a karneváli forgatagban, de már sok újat nem hozott, így visszavonultunk.