2012. február 18., szombat

Napló, 2012. február 18.

Eljött a nap, hogy búcsút vegyünk Riótól. A szobaárak már az egekbe mentek (15 ezer forint / éj egy tömegszállásért) és már ki is buliztuk magunkat. No azér még nem voltunk teljesen kimerülve a tegnapi buli után, így aztán megpróbáltunk mmindent kisajtolni Rióból. Ez most azt jelenti, hogy biciklire pattantunk és eltekertünk Ipanema strandra, ahol most volt brazíl női strandröpi OB, aminek az időpontját pár napja kifigyeltem. Eléggé be voltam zsongva, hogy fogunk-e jegyet kapni, illetve lesz-e egyáltalán hely. Mondjuk nem értettem miért kell az ilyet pont karneválra rakni. Már amúgy is Rió rajongó voltam eddigre is, hogy milyen jó a város, de azt hiszem ez lett az utolsó tejszínhab a tortára (bocs!). A strandröpi tök ingyen volt, és még mintha ez nem lenne elég a szünetekben még el is kezdtek szórakoztatni minket. Ez konkrétan azt jelenti, hogy hol tűzoltósági locsolóval locsoltak le minket, hol egy nagy ponyvát húztak a fejünk fölé, hol meg ingyen cuccokat dobáltak a közönségnek. Külön vicces volt az a Nivea promo, ahol permetező hátizsákból nyomtak nekünk naptejet a kezünkbe.

Délután lett volna még egy buli a központba, ahova már nem volt energiánk kimenni, így visszakerekeztünk Copacabanára. Itt is és Ipanemán is mostanra alakult ki olyan tömegnyomor, mint amilyet a képeken lehet látni, hogy a napernyők egymást érik:
Ahogy kerekeztünk visszafele, hát nem megint egy hatalmas buliba csöppentünk bele? Be is álltunk egy kicsit. Majdnem sikerült ingyen kalapot szereznünk az Antarctica sörgyártól, de végül nem akarták a mocskok odaadni, hogy csak később kezdődik a promó.

A kedvenc helyünk

A szállson felvettük a hátizsákunkat (elég jó volt, hogy egy hétig nem kellett csomagolgatni), a helyi takcsinénire hagytuk a király jelmezünket, nagyon örült neki! Elindultunk a buszmegállóhoz és felszálltunk egy buszra,ami ki is vitt a buszállomásra. Itt egy favellán át mentünk el a buszmegállóba. Nem volt semmi gond, teljesen kultúrált volt. Az út közepétől már a fél busz nekünk segített, hogy hol kell majd leszállnunk. Sajnos a döcögős út most kimaradt, amit nagyon sajnáltam.
 Az állomáson láttunk pár csöves gyereket. Elég szívbemarkoló volt, főleg az, hogy két tíz év alatti gyerek egymást karolva feküdt egy kábé nyolc éves pedig cumival feküdt.

Ekkor olyan fél öt lehetett,a buszmegállóban hatalmas tömeg. Kis szerencsétlenkedés után kiderült, hogy 23:30-kor lesz először buszunk egy olyan járaton ami kb fél őránként megy. El voltunk kicsit kenődve, hogy akkor most mi legyen végül úgy döntöttünk, hogy beadjuk a csomagunkat az itteni csomagmegörzőbe és visszamegyünk a városba hátha van most is valami felvonulás. Egészen visszamentünk Copacabanáig. Azért is, mert szerettem volna egy kis homokot hozni  a strandról szuvenírnek, és ezt elfelejtettük. Visszafelé beugrottunk még Botafogóra, ami egy kerület itt. Felmentünk a helyi shopping center tetejére, mert azt hallottuk, hogy innen szép a kilátás. Hát azt sajnos nem sikerült megtalálni, és persze majdnem bezártak minket a shopping cicibe, mert hogy kezdett zárni. Végül visszamentünk a buszmegállóra és elcsöveztünk amíg nem indult a buszunk.
Nagyon imádtuk Riót, nekem simán felfér a dobogóra a legjobb város versenyben világszinten. El vagyok ámulva azon, mennyi mindent lehet csinálni, és milyen jól szervezett. Ja, és persze gyönyörű. Csak a beharangozott csajdömping hiányzott és, hogy többen beszéljenek angolul, de hát ez van, nem lehet mindent J
Ja, tudom mit nem mondtam! Hogy hova megyünk. Na az a vicc, hogy ezt mi se tudjuk kimondani. Arraial de Caboba, ami egy tengerparti városka. Azt hinnéd, hogy azért ezt ki lehet ejteni, de nekem esküszöm nem sikerült megtanulnom. Mondjuk az Antartica sört is úgy mondják portugálul, hogy csak mutogatva tudom kérni. Az is igaz, hogy elég gyagyák szegények, mert általában odáig eljutunk, hogy sör azzal, hogy cerveZSA (a szerveZÁt nem értik meg, tényleg), és a másik sör neve SKOL. Én nehezem tudom elhinni, hogy annyira rosszul ejtem ki az Antarticát, hogy a Skol és az Antartica között lenne J. Szóval nem egyszerű a kommunikáció, na J
2:45-kor meg is érkeztünk. Lett végül taxi, egy darab állt a buszmegállóban, de nem mondanám, hogy jó volt az alkupozíciónk ebben az időpontban karnevál estéjén. Ez van! Bedöltünk az ágyba, aztán aludtunk, mint a bunda.