2012. június 15., péntek

Napló, 2012. június 15.

Huhu, ma jön édesanyám! Este érkezik, de addig még jó pár dolgot csinálunk. Ezek közül a legfontosabb a vízumunk hosszabbítása. Végül abban maradtunk Zsuzsival, hogy egy vízumhosszabító irodába fogjuk beadni borsosabb árért, és csak egy útklevélmásolattal megyünk majd Floresre. Ennek megfelelően nagy ügyintézit tartottunk, először kinyomtattuk a repjegyet, ami persze aztán késöbb nem kellett. Utána elmentünk, hoppá, dehogy elrobogtunk az irodába, ahol nem sikerült egy kicsit sem alkudni, de végül elég megnyugtatóan beszélt velünk egy csóka.
Kaja után felhívtuk Adet, hogy mizu, meggyógyult-e. Mivel azt mondta, hogy még mindig beteg, másnál vettünk surfleckét. Zsuzsi kicsit ellene volt, hogy lehet, hogy nem lesz annyira jó, de persze aztán itt is tök kedvesek voltak, miután megalkudtunk. Kicsit problémás volt a board, mert úgynevezett puha deszkát kaptam és azzal nem volt egyszerű kanyarodni, de cseréltünk Zsuzsival. Ő azt mondta, úgyis fáradt, én meg nagyon jól elvoltam az övével. Új felfedezés, hogy  nem a deszka szélét kell megfogni, hanem magam mellett kell mint egy szűkített fekvőtámaszban felnyomni magam, amikor fel kell állni. Oktatónk teljesen bíztatott, hogy menjek beljebb, illetve mondta, hogy olyanra ne induljunk el, ami már megtört, mert ennél már jobban megy mindkettőnknek. Jól eső érzés volt, hogy ezt mondja. Sajnos a hullámok nem voltak a legjobbak, de nem is volt nagy baj, mert kondiban már alíg alíg bírtuk. Ismét kiprurcanva feküdtünk a homokban két óra után, de nagyon jó volt, nekem sikerült egy nagyon jót mennem egy épp megtörő hullámon, és Zsuzsinak is nagyon jól ment.
Miután visszamentünk a szállásra felvettük a kulcsot édesanyám szobájához, majd elkaptunk egy taxist, aki kivitt minket a reptérre. Elég izgatott voltam, hogy nehogy elkéssünk, de persze az lett a vége, hogy majdnem egy órát vártunk egy adag hotelessel együtt. Közben rám nagy fikapercek jöttek, mindenkit megszóltam, mert nagyon idióták a túristák. Volt aki nem mert kijönni a reptérről, amikor meglátta, hogy hányan állnak az ajtóban. Zsuzsi takarékra tett, azt mondta, hogy csak minden ötödiket mondhatom, ami eszembe jut, de elég nehéz ezt úgy megállni, ha egy láthatóan francia csóka sálban jön ki Balin a reptérről...
Lényeg a lényeg, hogy megjött édesanyám, nagyon fáradtan, de nagyon boldogan.

Jött hazulról süti is, Zsuzsit itt vesztettük el, innentől ki is vonhattuk a beszélgetésből, úgy örült :)

Nagyon örültünk mindannyian, elhullottak a könnyek, meg ugye nehéz volt elkezdeni, hogy ki mit meséljen. Fogtunk egy taxit és elmentünk a szállásig.

Nekünk megjöttek a névnapi/szülinapi ajándékok, kaptunk egy remek búvárórát, de búváréknál ilyet nem lehet ám mondani, hanem az búvárkomputer, ahogy nem szemüveged van, hanem maszkod :) félelmetes, hogy minden sportban megvan a sznobkodás :) Mi meg azzal leptük meg édesanyámat, hogy elvittük egy kis robogózásra, amitől teljesen odavolt. Jól mutatja a dolgokat, hogy elkezdett aggódni, hogy ha mi ketten robogóval megyünk, akkor Zsuzsi egyedül megy az étteremig ilyen sötétben. Nehéz lett volna ott azonnal elmagyarázni, hogy az elég mindennapos, hogy Zsuzsi egyedül császkál küldöldön sötétben :) A robogózástól viszont nagyon lelkendezett édesanyám, és nekem is nagyon jó érzés volt.
A vacsi nagyon jól sikerült sokat beszélgettünk, de azért nem is akartuk az idegeket a végletekig feszíteni, mert hát a több mint 20 óra utazás az mégis csak sok, szóval el is tettük magunkat, mert holnap repülünk újra.