2012. június 9., szombat

Napló, 2012 június 9.

Reggel kelés volt, mert csomó mindent kellett intéznünk, elvégre Szingapúr elött most vagyunk utóljára fejlett országban, hisz ma repülünk Denpasarba, Balira. A terv szerint kb 50 napot fogunk Indonéziában tölteni.
A reggel egy két kínkeserves szakadozós telefonálgatással indult még a szálláson. Ezek után ki akartuk cserélni az Óceánia könyvünket, boltba kellett menni elemér, meg gyógyszertárba, hogy feltöltsük a készleteinket. A könyvcserén kívül mindent sikerült elintézni időre, így még arra is volt időnk, hogy a kinézett cseh-szlovák étterembe betérjünk egy nem olcsó, de kiadós ebédre. Volt magyar barackpálinka, knédli, kacsasült káposztával meg Budvar. Nagyon nagyon jót kajáltunk, kimondottan az tetszett, hogy ha csak egy kis sarokra is, de ismét átérezhettük a kelet-európai életérzést, amit mindketten szeretünk.

Olyannyira jól éreztük magunkat, hogy sikeresen rohanás lett a vége és le is késtük a transzferünket a reptérre. No nem kell nagyon megijedni, mert jött a következő, és még azzal is bőven időben voltunk. A sofőrünk egy iraki csóka volt. Folyamatosan morgolódott mindenkire, azt se nagyon értékelte, hogy arabul köszöntük meg, és köszöntünk el. Már a becsekknél látszott, hogy ez a Bali olyan, mint Ausztria, csak ide nem síelni járnak, hanem szörfözni. Minden negyedik ember egy hatalmas táskát checkoltatott be.
Mi az utolsó apróinkat a mekibe fektettük és elbóklásztunk még a reptéren. Parfümboltba egy ideig nem megyünk önszántunkból az biztos. A repülőút elég eseménytelen volt, azt leszámítva, hogy mi voltunk a prémium utasok. Azt hiszem ezt meg kell magyaráznom. A Jetstar, amivel utaztunk egy fapados társaság. Na most a mi jegyünk az egy normális Economy repjegy volt, ez járt a földkörüli repjegyünkhöz. Ennek megfelelően mi kaptunk párnát, meg kaját meg üdítőt, amiért mindenki másnak fizetnie kellett. Néztek, is hogy ezek meg úgy néznek ki, mint a koldusok, de bezzeg kapnak mindent.
Aztán megérkeztünk Indonéziába, jobban mondva nem is Indonéziába, hanem Balira, és nem is Balira, hanem Kutára. Rögtön szembetaláltuk magunkat a kis ázsiai ügyintézéssel, először meg kellett venni a vízumot, aztán be kellett lépni az országba, aztán meg vám és ugyanaz a kaját ne hozz be hülyeség, amit úgy néz ki minden országnak sikerült eltanulnia Ausztráliától és Nztől. Aztán a következő az volt, hogy vagy 30 ablakból integetnek az embernek, hogy nála váltsunk pénzt. Képzeljátek az árak ugyanannyi az összes pénzváltónál, abban megy a verseny, hogy ki mosolyog jobban. Nem olyan rossz rendszer.

Plusz a reptéren szerzed meg a taxit egy erre kijelölt helyen, ez sem rossz. A szállásunkra megérkezve kiderült, hogy nem olcsó szállásra kerültünk, hanem ez itt magasan középkategória. Egy frissítőkendővel meg egy dobozos vízzel vártak. A szálláson medence, a szobában laposTV. Az első benyomások alapján Ázsia másmilyen lesz.