2012. június 6., szerda

Napló, 2012. június 6.


4:30-kor keltünk és nagyon nem volt jó. A mai nap terve, hogy hajnalban Auckland, aztán este Aucklandből Sydney. Kicsit izgultunk, hogy kijön-e a busz értünk reggel. Nem kellett volna, még el se készültünk, már dudált, hogy ott van. Irány a reptér, megalkudtunk a taxissal az árban, kicsit próbálkozott, de nem volt vészes. Becheck, security, boarding. Én ez alatt elolvastam Zsuzsi Epis összefoglalóját, és nem akarok nagyon nyáladzani, de tényleg elsírtam magam, azon, hogy milyen jó volt itt. Nem tudom minden csajnál így van-e, de Zsuzsinak bejött :)
Felszálltunk a gépre, szerintem lassan kezdünk mind a négymillió kiwivel találkozni, mert mint egy sztárt megint megismertek. Most nem egy lakótárs, hanem egy lakótárs haverja, Ryan. Beszélgettünk egy kicsit, ők egy hetet nyaraltak. Már indultunk volna, amikor az angolszász kapitány azt mondja, hogy valami gond vana géppel, várjunk. Vártunk, aztán kiderült, hogy nagyobb gond van, szálljunk le, leszálltunk. Ez a repülő Auckalndbe tartott volna, és nekünk délután volt egy csatlakozásunk Auckalndből Sydneybe. Még csak reggel fél nyolc volt, de már kezdett gyanús lenni, hogy nem fogjuk elérni az esti hatos csatlakozást...
Mindenkinek visszaadták a csomagját, kaptunk egy did not depart pecsétet az útlevélbe, aztán beálltunk szépen az ügyfélszolgálat sorba, mint az ecceri gyerek a tecsózás végén. Valami lehet itt a fejlődő országokkal, szerintem még nem kaptak tanácsot a tanácsadóktól, mert itt is olyan volt, mint 30 éve lehetett a repülés. A világ fejlettebb felén ugye az lenne, hogy akkor várjunk itt a reptéren, majd lesz valami. Itt viszont egy nagyon ügyes, kis agilis nő illetve egy hőmérő csokker rendezett minket, megyünk a Melanesia hotelbe ebédre amíg ők elrendezik a gépet. Mondtuk, hogy ez király, de nekünk csatlakozásunk van ám. Ment a matek balra jobbra, aztán az lett a vége, hogy átrakták a jegyünket délutánra egyenesen Sydneybe. Nem hittük el, hogy megint ilyen mázlink van, most már másodszor! Nem kell egy háromnegyed napot várakozni az aucklandi reptéren és még kaját is kapunk egy szállodában, szuper!
A reptéri transzferen is történtek az események ezerrel. Volt egy részeg amcsi csóka, aki többek között elkezdett kiabálni, hogy látja az angol francia ausztrál zászlót a szállón, de hol az amerikai. Zsuzsi közben megismerkedett egy kiwi csókával, az meg teljesen oda volt, hogy mekkora mázlink volt az orkákkal, meg most is Sydneyvel, ha nem mondta el 8 embernek, hogy velünk kell menni utazni, egynek sem :)
Amikor megérkeztünk én jómagyarként rá akartam rombolni a reggelis asztalra, de Zsuzsi ragaszkodott hozzá, hogy jelentkezzünk a recepción. Kaptunk is egy szobát, egykor jön értünk a transzport. A szobára nem lehet panasz :) :) :)



Én rágyújtottam az egyik kis szivarkára, amit még Panamából hoztunk, és élveztem a kilátást a teraszról. Ezek után lementünk az ebédünkért, ami egy jól sikerült fish and chips volt, semmi extra, de mondjuk örültem a krumplinak és hogy nem yam gyökér volt.
Transzfer vissza a reptérre, ott persze kiderült, hogy ez sem megy, áttesznek minket holnapra. Közben tájékozódtunk a repülőhelyzetről: a hidraulikai folyadék folyt el, Vanuatun nyilván nincs ilyen alkatrész, meg kell várni míg egy gép hoz egyet. Utána (mivel Vanuatu egy géppel fedi le NZ-t és Ausztráliát) az ausztrál járatnak meg kell várnia, míg a gép visszajön Aucklandből. Ez már kezdett nagyon röhejes lenni, pláne, hogy megint egy puccos szállodába megyünk, de még nem volt vége a sikerszériának, egy másik szállodába raktak minket. Ennek neve Le Lagoon, és egy Warwick hotel, akinek ez mond valamit, akinek meg nem, annak elárulom, hogy az nagyon jó.
Nem is nagyon voltam tisztában vele mennyire, de amikor egy sorompón át behajtottunk egy hatalmas kertbe egy golfpálya mellett, majd egy zenekar mellett bementünk, kaptunk egy welcome drinket és mondták, hogy üljünk le, amíg a szobákat elrendezik már kezdett világossá válni, hogy megintt alulöltöztünk :)





A hotel nyilván nem volt felkészülve, hogy egyszerre bejön egy egész repülő, így kisebb káosz volt. Ezt kihasználva próbáltam tudatosítani az itt dolgozókban, hogy Zsuzsival nászúton vagyunk, nem tudom mennyire voltam meggyőző a hátizsákommal :) Nyilván nincs értelme hosszasan leirogatni, hogy milyen egy hotel, de mivel ilyenben én még nem voltam, azért egy két extráját leírom. Négy medence, három emeleten, van egy kis privát sziget, ahol a legexluzívabb vendégek vannak, ide egy kis csónak visz át. Van egy olyan bárpult, aminek az ülései a medencében vannak. Ilyet láttunk már Costa Ricán, de ott nem tudtuk kipróbálni, mert túl hideg volt.  Animátorok, akik gyerekekkel kosarat fűznek, két étterem, és igen, kaptunk egy nagyon jó szobát, ami a lagúnára nézett.




Gyorsan beszaladtunk a lagúnába megfürödni, majd irány a vacsi. No ezzel sem volt gond, még bort is ittunk, ki tudja mennyi idő után először. Még két paránk volt a mai nappal. Az egyik, hogy édesanyámnak ma volt a szülinapja és hogy mára már volt foglalva szállásunk Sydneyben. Beizzítottuk a skype-ot és mind a két telefon összejött. Nagyon jó volt hazatelefonálni, már egy három hete nem beszéltünk otthonnal. 
comments