2012. június 8., péntek

Napló 2012. június 8.


Tibi korábbi sydneys élményei alapján ma az állatkertet és az akváriumot céloztuk meg, ugyanis szerettem volna koalát és kacsacsőrű emlőst látni. De hogy az odaút se legyen unalmas, mágnesvasúttal tettük meg. Olyan mintha a 10. emeleten utaznál a házak között. Vicces volt, én most voltam ilyenen először.


Az akvárium és az állatkert egymás mellett volt, így gyorsan felmértük a terepviszonyokat. Mivel szerintem Sydney összes iskolájából ezen a napon hozták ide a gyerekeket, nem tűnt túl rózsásnak a helyzet, de legalább a hatalmas sor csak az állatkert előtt állt, az akváriumba gyorsan be lehetett jutni.
Az első teremben volt a kacsacsőrű emlős, akit nézegettünk egy ideig. Nagyon jófej kis állat, bár én igencsak meglepődtem, ugyanis a korábban látott képek alapján én jóval nagyobbnak képzeltem el. Így én elsőre nem is találtam meg a mindössze kb 30 cm hosszú állatot az akváriumban, aki alámerült, majd izgágán túrta a homokot nagy csőrével, aztán feljött levegőért. Olyan gyorsan porszívózott, hogy az csak na.


Mikor kiélvezkedtük magunkat kacsacsőrű barátunknál, egyszercsak megszólalt a tűzjelző. Nem viccelek. Egy akváriumban a tűzjelző... valóban elég röhejesnek hallatszik. Ment egy ideig, aztán elállt, aztán újra rázendített. Ez elég szokatlan jelenség lehetett itt a személyzetnek is, mert olyan káosz alakult ki, amilyenre igazán nem számít az ember egy fejlett országban. A teremőrök azt se tudták mi van, merre kell kiterelni az embereket, így teremről teremre terelgettek minket mire végre megtalálták a vészkijáratot. Pár perc múlva visszaengedték a népet, majd újra kiterelték. Mindeközben persze nem voltunk túltájékoztatva. A második kiterelés után már dél körül volt, így a várakozás helyett inkább elmentünk ebédelni.
A tengerparton rengeteg étterem sorakozott ebédmenüs ajánlattal. Egy szimpatikusnál meg is állapodtunk, majd Tibi megrohamozta a mellékhelységet. Igen, szegénynek nem bírta a gyomra a civilizációt :)
Az ebéd finom volt, Tibi marhát evett én pedig lazacot. Lénárd kérésére erről is készítettünk képet :)


Ebéd után újra próbálkoztunk az akváriummal, hátha már elmúlt a vészhelyzet. És igen, bejutottunk és jelentem nem égtünk benn. Nekem tetszett a látnivaló, még sose voltam ilyen akváriumban. A kacsacsőrűn kívül nekem a cápák és a ráják voltak a legizgalmasabbak.
Ausztrália vízivilága után Ausztrália szárazföldi állatvilágát vettük célba a szomszédban. Eddigre szerencsére már az iskolás csoportok is eltűntek. Láttunk mindenféle állatot, de egyértelműen a koalák voltak a sztárok nálam. Képeken is nagyon tündériek, de élőben aztán pláne. Nem lehet betelni velük. Igen mozgékonyak voltak annak ellenére, hogy egy nap kb 20 órát alszanak. Egyik-másik mászkált, vagy épp tömte magát eukaliptusz levéllel. Persze azért egyikük sem kapkodott, mindent csak szép lassan, és utána jöhetett a megérdemelt szundi is. Azért alszanak sokat, mert az eukaliptusz levelet nagyon nehéz megemészteni, így nem szabad túlzásba vinniük a mozgást. Viszont ha baj van, akkor gyorsak is tudnak lenni. A kis koala kb 1 hónap után születik meg és mindössze 1 centis. Amikor a világra jön, tiplizhet be anya zsebébe, és ha azt elérte, akkor jó ideig biztonságban van.




A kenguruk se voltak rossz arcok, főleg amikor egyikük hanyattvágta magát.



Volt egy kis előadás is róluk, amikor elmondták azt is, hogy a kenguru kicsit sem veszélyeztetett, sőt túlszaporodtak, mert ezek aztán olyan termékenyek, hogy amint megszületik a kiskenguru, az anyja már vemhes is lesz a következővel. Viszont tudnak olyat csinálni, hogy ha nem tartják megfelelőnek a körülményeket az utódnemzéshez, a nőstények szüneteltetik termékenységüket amíg csak akarják. Amikor a körülmények újra megfelelőek, újra rákapcsolnak, és születnek a kiskenguruk folyamatosan. Éppen ezért az állatkertben csak hímek vannak, mert külőnben tele lenne az állatkert kenguruval, no meg persze folyamatosan biológia óra lenne a gyerekeknek. Ezt a vicces infót már egyébként tudtam Csilla kolléganőmnek köszönhetően, akivel egyszer utánajártunk a kenguruk és koalák világának. Csilla ha csuklottál ezért volt, mert emlegettelek is Tibinek :)
Az állatkert érdekessége volt még Rex, a krokodil, aki vadonban született, csak mivel túl sok áldozatot követelt magának, befogták és azóta itt éldegél magányosan. Jó nagy dög volt, meg kell hagyni.
Az állatkert után volt még némi időnk a nap utolsó programpontjáig, így megrohamoztuk a Starbucksot, ahol ettem egy fincsi sajttortát. Már nagyon vágytam rá. Aztán megnéztük a helyi Hard Rock Cafét is, mármint a kiállítását. A képen az ausztrál ACDC relikviái láthatóak.



És akkor elérkezett az utolsó programpont ideje, ami nem volt más mint a mozi. De ez nem akármilyen mozi volt, hanem a világ legnagyobb IMAX-ében néztük meg a Prometheust 3D-ben. Nem vagyok a filmtechnika nagy őrültje, de ez nekem is hatalmas élmény volt. Ilyen jó 3D-s mozit, ekkora képernyőn még nem láttam. A történet se volt rossz, de a látvány az azért überelte a storyt. Csak úgy kapkodtam időnként a fejem, nehogy eltaláljanak, amikor épp nem az űrhajón utaztam és felülről csodáltam leszálláskor a tájat.
Mozi után hazametróztunk, és csodálkozva néztük, hogy a bulizni tartó fiatalok hogy ki vannak öltözve. És ezalatt azt kell érteni, hogy kisestélyiben rohangálnak a magassarkúban még járni tanuló 16-18 éves csajok. A bulihelyeknél már kígyózott a sor annak ellenére, hogy még csak 9-10 óra lehetett.
Mi ezt kihagytuk, csak vettünk két helyi sört, és leheveredtünk a hostelben. comments