2012. június 7., csütörtök

Naplo, 2012. junius 7.

Hajnalban kelés, ki a reptérre az ingyen transzferünkkel. Mivel tudtuk, hogy az aucklandi járat elment, ezért nem nagyon volt mese, tudtuk, mi is el fogjuk hagyni Vanuatut, most már tényleg. Persze sokat késett a gép, de felszálltunk :) Nem is tudjuk hányadszorra, de elköszöntünk ettől a fantasztikus országtól. Majdnem négy órát repültünk Sydneybe, és már a repülőn látszott a különbség, visszatértünk a „civilizációba”. Mondjuk kiváló átmenet volt a gépen adott kisfilm. Egy Epitől tradicionálisabb vanuatui törzsből lévő öt embert elvisznek az UK-ba, Manchesterbe és erről szól a doksi film. Hát valami halálian vicces volt. Nagy atrakció volt nekik a trambulin és a KFC. Amit viszont abszolút nem bítak feldolgozni, hogy lehetnek hajléktalanok ha van kutyakozmetika.
Azt hiszem azt még nem is jeleztük, hogy össz vissz két napot leszünk Ausztráliában. Dél-Amerika drágbb volt mint gonoltuk, így most ezt a részt kihagyjuk és az olcsóbb ázsiazi részen leszünk többet. Én eléggé sajnálom, fantasztikus ez a kontitnes is, különösen természeti látnivalókban. Ugyanakkor kicsit mosolyogtam is magamban. A nyugati túristák mindig úgy beszélnek az utazásaikról, hogy a do igét használják. I did Eastern Europe, ami azt jelenti, hogy voltak Kelet-Európában egy másfél hetet, a did Hungay, pedig egy nap Budapest. Na most Zsuzsi and Tibi do Australia :)




Amikor megérkeztünk én már kicsit parába voltam. Amikor hat éve itt voltam nem volt egyszerű belépni, volt mindenféle kérdés. Most, semmi nem volt, még át se scannelték a táskát, csak megkérdezték mi van nálunk, a jó kis foghagymát meg elkobozták. Amint megérrkeztünk a reptérre, én beváltottam a kemeény 3000Ft-nyi argentín pesot, ami véletlenül az egyik gatya sebében maradt, nézett is rendesen a csaj, hogy ezzel meg mit akarok. A másik, hogy mint Tony Stark (gy.k. a Vasember), a civilizációba való visszatérés után első dolog volt, hogy elnyomtam egy sajtbit. Ha már civilizáció, akkor azt abszolút nem értem, hogy lehet az, hogy egy sokkal drágább országban 3000 Fortinért bevisznek házhoz a reptérről, míg ez nálunk 4000+. Na mindegy. Elérkeztünk a jó kis szállásunkhoz, és kiderült nem ért véget a sikerszériánk. Upgradeltek minket, azaz ugyanazért a pénzért kaptunk fürdőszobát a szobánkhoz és a tegnapi napot sem kellett kifizetni. A hostelt egy 40-es 50-es meleg pár üzemelteti, és a hostelworld honlapon Sydney legjobbjai, nem véletlenül. Nagyon izléses, van benne wifi, reggeli, TV szoba meg a hangulata sem kutya. Kaptunk térképet is, és nekivágtunk, hogy még elérjük az Operáhazat világosban.
Ehhez át  kellett rángatnom Zsuzsit a botanikus kerten, de most nem volt semmi nyafogás.



Pont naplementére értünk az Operaházhoz. Én már haramdszor láttam, de a véleményem most is ugyanaz, ez bizony jól néz ki, ki van találva. Kicsit kisebb, mint gondolnád, kicsit szürkébb, mint gondolnád, de a formája nagyon penge.



A háttérben a Harbour híd van, ami nekem tetszik, de Zsuzsi nem volt oda érte. Már épp kezdett sötétedni, de ez nem is volt nagy gond. A hosteles csóka elmondta, hogy most van a Vivid fesztivál, ami azt jelenti, hogy más-más épületet más művész világít meg. Arra vártunk, hogy megvilágítsák az Operaházat, és nem is lett rossz.


Emellett minden féle interaktív állomás volt. Nekünk az tetszett a legjobban, amikor embereknek kézenfogva kellett összekötniük a vezetékek végét, hogy a lámpákat felkapcsolják.


Jó hosszan és messzire elsétáltunk.Valahogy Auckland után itt is elkeveredtünk ahhoz a kerülethez, ahol jachtok vannak hiper szuper lakások mellett. Zsuzsi megint csak ámult, de én is teljesen el voltam képedve ekkora gazdaságtól.


Eléggé elfáradtunk így visszakutyagoltunk a Circular Queyhez, kvázi főtérhez, és felpattantunk egy buszra, amivel visszamentünk a hostelhez. Este még bedobtunk egy pizzát. Valószínűleg nem a világ legautentikusabb pizzázójában lehettünk, mert minden pizzát más országról neveztek el, volt Perutól elkezdve Skóciáig minden. Talán a legviccesebb, hogy volt „olasz” pizza is, de azon meg thai fűszer volt. Maradtunk a jól bevált Emil féle proscuittonál, amit meg talán dánnak hívtak.
comments