2012. március 22., csütörtök

Napló, 2012. március 22.

Az volt a mondás, hogy 7:30-kor legyünk a szállás előtt az utcán, és ott fog felvenni a busz. Egy belga csaj és egy ausztrál srác társaságában ott is voltunk a megadott időpontra, de busz az sehol. A reggeli időponthoz azért itt hozzá kell tenni, hogy ekkor világosodik, és ezzel összhangban teljesen kihaltak az utcák. A hostel recepcióján se volt senki, aki azt mondta volna, hogy jön a busz, csak fél órát késik. Mert ez történt, 8-kor megjelent a busz.
A 2,5 órás buszúton elég szép volt a táj, már messziről látszottak a hegyek, az út mellett meg lámákat és kondorkeselyűket láttunk. Ez utóbbi hatalmas madár, neki a legnagyobb a szárnyfesztávolsága a repülő madarak között, 3 méter.
A nemzeti park bejáratánál kellett egyet adminisztrálnunk, befizettük a belépőt (15e peso, 7500 Ft) és elmondták a játékszabályokat. Különösen a tűzgyújtási tilalomra hívták fel a figyelmet, uganis párszor már volt ilyen baleset, hogy egy túrista véletlenül leégetett egy hegyoldalt. Az utolsó ilyen eset idén januárban volt, de néhány évvel ezelőtt is volt tűzeset. Itt Patagóniában nagyon nagy a szél és így nehéz megfékezni a tüzet. Azóta dohányozni is tilos, és kizárólag túra gázpalackkal lehet főzni, azt is csak a kijelölt helyeken.
Miután ezzel  megvoltunk, egy kisbuszt céloztunk meg, ami 2500 pesoért elvisz minket a túraútvonal kezdetéhez. Ezt a szakaszt gyalog is meg lehet tenni, de nem nagy móka, mert egy murvás úton kell gyalogolni elég hosszan.
És akkor indulhat a túra, irány Torres!

Mai célunk a Torres kilátó volt. Már a kezdetektől fogva gyönyörű tájakon mentünk, ami folyton fényképezésre késztetett minket.

Az idővel is nagy szerencsénk volt, így nagyon lelkesen bandukoltunk.

Első útközi állomásunk egy túristaház volt, ami már zárva volt, azaz épp akkor vitték le a hegyről a kajákat lovakkal. Itt megpihentünk, a völgyben és ebédeltünk egy jó kis szendót.

A következő szakasz teljesen más volt mint az első, itt már főként erdőben jártunk, de az továbbra se változott, hogy fantasztikus tájakon. Nagyon jól éreztük magunkat és már kezdtük pedzegetni, hogy mégse csak 2 napot maradjunk, mert nagyon jó itt.

Ennek a szakasznak a végén volt egy kemping, ahol sátrat is vertünk. Mint ahogy már írtam, itt nincs semmi kiépítve, csak egy wc, meg egy szélfogó fabódé, ahol tudsz főzni. A patak meg adja a vizet. A patak mellett kiválasztottunk egy jó kis sátorhelyet, ami a többiektől messzebb volt, felállítottuk sátrunkat, majd előkaptuk főzőcuccunkat, hogy vizet melegítsünk matéhoz. Nagyon rákaptunk, finom is, fel is pörget és jó móka is egyben. Nekem eddigre nagyon megfájdult a fejem gondolom az időjárástól, így a pihi is jól jött.

Innen már csak 45 percre volt a kilátó, amire azt írták, hogy napfelkeltekor gyönyörű innen a kilátás a Torresekre. De mivel ma szép idő volt, a holnapot meg kitudja milyen lesz, úgy döntöttünk ma is felmegyünk. Kicsit összeszedtem magam, és neki is vágtunk. Elég meredek volt ez a szakasz, de hátizsák nélkül azért lényegesen könnyebb menni. Tibi a végét úgy tette meg, hogy nem nézett fel, én azért csaltam, és fel-fel néztem útközben is. De mikor felértünk mindkettőnknek elállt a lélegzete. Hát fantasztikus a látvány.
A három Torres (torony) velünk szemben magasodott, mellettük negyedik társuk, ami bár nem torony, színében viszont annál érdekesebb, ugyanis az alja sárga, míg a teteje fekete. Ennek oka, hogy az alja üledékes kőzet, a teteje pedig gránit. Igen különlegesen fest. A tetején a fekete részben kis csúcsok vannak, amik "kis" tornyocskáknak néznek ki és a túra során különböző oldalról is lehet látni őket.
A sziklák között gleccser "folydogált", volt szerepe bőven a látvány kialakításában. Az olvadó jégből pedig egy csodálatos színű tó alakult ki a tornyok lábánál. Ezeknek a gleccser tavaknak olyan szép kék színük van, hogy az csak na, de Tibi erről már írt korábban.
Beszéljenek inkább a képek:

A szél és a hideg ellenére 1-2 órát nézelődtünk, a végére már el is indult visszafelé a többi túrázó, így magunk maradtunk Torrsékkel. Nagyon nagy élmény volt.

Sátrunkhoz visszaérve megfőztük vacsinkat, és hamarosan le is feküdtünk aludni, készülve a hajnali kelésre. A kempingnél kiírták, hogy 7-kor van napfelkelte, így 6-6:15-ös indulást tervezünk. A kempingnél még az is ki volt írva, hogy ne kérdezd milyen lesz az idő, ez Patagónia... :-)