2012. március 1., csütörtök

Napló, 2012. március 1.

Reggel  7-kor már meg is érkeztünk Campo Grandéba, ahol fogadtak minket a buszmegállóban. Az állomás nagyon kis takaros állomás volt egyébként, szerintem a legjobb/tisztább amit valaha láttam. Innen átvittek minket a vállalat hostelébe, ahol kiderült, hogy reggelit még nem fogunk kapni. Fel is kerekedtem, hogy elmenjek a helyi kis boltba, ami tényleg 3 sarokra volt. Sajnos nem 3 sarokra volt a visszaút, mert nem túl meglepő módon, miután utaztam egy éjszakát sikerült valamit el is rontanom. Nevezetesen egyszerűen rossz irányba fordultam ki a boltból és így legalább 5-6 utcányit mentem, mire kezdett a dolog gyanús lenni. Azért sikerült visszakecmeregnem.  Sőt, ezek után még arra is volt időm, hogy egy két órára ledöljek.
A kisbuszhoz, ami vitt minket 9 másik ember jött. Hát nem mondom, elindult a cigánykaraván rendesen: 2 dán, 3 izraeli, 4 japán... Már akkor vicces volt az egész, amikor elindultunk: Ki kellett tölteni egy regisztrációs lapot: A papíron annyi állt: név és útlevélszám. Kitöltöm, odaadom az egyik izraelinek, ő meg megkéredzi mi ez? A négy japán a mocsárba menő túrára megjelentek dobokkal. Nem viccelek, tényleg: az egyiknél azt hittem, hogy kalaptartó van, de megnyugtatott, hogy dob... no comment. Persze miután elindultunk 5 perc mulva szólt a másik zsidó gyerek, hogy otthagyta az ingét. Mondjuk ezt bármelyik fogadóiroda 1.1-el adta volna. A mocsárban már várt minket még még négy izraeli, és késöbb is jöttek még. Nagy volt az isten állatkertje, nem mondom.
A story a következő: Izraelben a fiuknak 3 a lányoknak két év katonaság van. Ezek után mindeki dolgozik egy olyan 6 hónapot, majd 6 hónapra elmennek utazni. Ez így még mind rendben is lenne, de az a vicc az egészben, hogy van valami honlapjuk, ami alapján leírják egymásnak, hogy hova mennek, ebből követtkezőleg, van egy két hely, ami besűrűsödik utazó izraelikből. Közép-Amerikában az 1-es főútat gringo trailnek hívják, mert annyi fehér túrista megy rajta, ez alapján az izraeliek által kitaposott utat én kosher trailnek keresztelem , ha kosherre lehet keresztelni. Szóval, ez még rendben is lenne, hogy sokan vannak, de komolyan mondom én ilyen éretlen bagázst anno a szlovákiai osztálykirándulsomon láttam, pedig akkor 16-ok voltunk, de még akkor is feltakarítottuk Kiss Peti hányását a radiátor mögül. A mostani élményeim után, ha valaki azt meri nekem még egyszer mondani, hogy azért nem kelek korán/nincs rendben a cuccom/nem tudok 6-os szöggel fogat piszkálni, mert sosem voltam katona, pofán fogom röhögni. Kezdjük azzal, hogy egy szobában volt az összes ágy, amit ebben az esetben függőágyként kell értelmezni. Itt mindenki full hangosan beszélt akár reggel ötkor akár éjjel kettőkor. Álltalánosságban elmondható, hogy a szobában a tárgyak össze-vissza hevertek a földön, ami magánügy lenne, ha nem kellene minden egyes túraút elején arra várni, hogy az egyikőjük visszamenjen valamiért, amit ottfelejtett. Majd miután visszaszaladt a szalmakalapért felszáll a dzsip hátára és leteszi maga mellé... azt hiszem nem kell túl mélyre ásni az aerodinamika törvényeiben, hogy kitaláljuk,hogyi mi történt, miután elindult a dzsip.  Ezek mellé jön, a teljes hangerővel való röhögés állatfigyelés közben. A vezetőnk párszor megjegyezte, hogy jaguárék nem értik a tréfát, nem fognak velünk nevetgélni, inkább odébbállnak. Igazából azt hiszem, hogy ami elsőre nagyon jónak tűnik, hogy Izraelből  mindenki utazik és világot lát, az nagyon rosszra tud fordulni. Egyszerűen nem biztos, hogy mindenki arra vágyik, hogy utazzon, és ha társadalmi elvárás szerint ez a normális, vagy legalábbis ez a vagány, akkor olyanok is magyárfigyelés közepén találhatják magukat, akik szivesebben mennének mondjuk heti háromszor a Szimplába csörögni... Én mindenesetre egy Janif nevű kártyajáték szabályaival gazdagabb lettem (ez egy elég advanced makaó... egész jó), valamint Zsuzsival megpróbáltuk ivásban lépést tartani a 21-22 évesekkel több kevesebb sikerrel. A másik kultúrális érdekesség, azok a dán utazók voltak. Míg izraeliből 12-t láttunk dánból kettőt, ami alapján nem biztos, hogy meg kéne itélni a dolgokat, de mivel öt éve egyszer már láttam ugyanilyet, talán leírható, hogy Dániaban az ilyesmi nem extrém. Mire gondolok? Dánajaink 19 évesek voltak és gimi után a két csaj eljött egy fél évre utazni, hogy kitalálják, mit csináljanak. Zsuzsival beszéltük ezt, és arra jutottunk, hogy azért nem olyan durva ez. Persze, anyuci-apuci fizeti ezt, de ha mondjuk egy olyan teljesíthető budgetet állítanak fel a szülők, hogy napi 10e Ft, akkor nem durvább anyagilag, mint beiratni a gyereket egy fizetős egyetemre amiről fél év alatt rájön, hogy neki nem tetszik... minden esetre úgy néz ki, hogy Dániában az ilyesmi nem extra.
Na, most, hogy kicsámcsogtuk az utitársakat, le is írom, hova megyünk. A Pantanal a világ legnagyobb vizes területe, én ezt magamban mocsárnak fordítom, de ez nem teljesen van így. Csómó esetben szárazabb területek váltakoznak kis tavakkal, patakok folyók folynak szilárd talaj mellett és persze jó párszor van mocsár is.

Az állatvilág nagyon gazdag, és itt található a világ legegszségesebb jaguár populációja. Mi a jaguárból nem láttunk semmit (elég nehéz is), de azért sok mindent sikerült látni. Ez azért is van, mert itt sokkal egyszerűbb megfigyelni az állatokat, nem bujnak be sűrű bokrok közé. Több dolgot lehet garantálni, hogy biztos látni fogunk, de ami a legbiztosabbb, az persze a szunyog. Elmondhatjuk, ez a populáció is nagyon egészséges, mi is megetettük őket rendesen.

Szerencsére azért a terület nem maláriaveszélyes terület, legalább is ennek mondják. A madárvilág is kitűnő, az egyik highlight a hyacén arapapagáj, ami fulll kék, pont mint a Rio című rajzfilmben. Itt fészkel még a világ legnagyobb gólyája, és errefelé hemzsegnek a kajmánok és anakonda is látható. Amire nagyon rá voltam pörögve, az az óriás hangyász, bár ezeket sem egyszerű látni. Az idővel nem álltunk a legjobban, mert akkor a legjobb menni, amikor a száraz évszaknak vége van, mert akkor az állatok jobban a vízhez mennek, mi pedig a nedves évszakban kerestük fel a Pantanalt.
Szóval elindultunk állatokat nézni a mocsárba, és már a megérkezés sem volt semmilyen, mert az út közepén átpakoltak minket egy furgon hátuljára és a platón mentünk befelé utitársaink és a kocsival repülő szunyogok társaságában.

Amikor megérkeztünk körbenéztünk a szállásunkon. Rögtön az volt a meglepi, hogy a szálláshely és a kemmpinghely egymástól 500 méterre volt. Amikor a szálláshelyhez értünk kiderült, hogy ott senki nem fog leszállni, hanem mindenki a kempingbe megy.  Gondoltunk pár cifrát az Iguazuban lévő csókánkról, aki azt mondta, hogy a kemping nem ajánlott. Nem tudom mit gondoltunk volna, ha végül a szállás mellett döntünk, idejövünk és mindenki bemegy a kempingbe. Egyszerűen ezt nem is értettük, azt hitte, nem derül ki? Végül persze jól alakult a dolog, mi is a kempinghez mentünk. Ott még azt kellett eldönteni, hogy függőágy  vagy sátor. Zsuzsi először nagyon szkeptikus volt a függgőággyal kapcsolatban, mert hogy a szunyogok, aztán megláttuk, hogy egy házikóban van az egész szunyoghálóval.

Na akkor meg Zsuzsi mondta, hogy jöjjünk inkább ide, mert még nem éjszakázott függőágyban, én nem voltam olyan lelkes, mert már sikerült ezt a hát-szadit kipróbálni, de végül belementem. A kempingrész mellett rögtön volt egy kis folyócska, és tadam ott voltak a kajmánok pár méterre a kempingtől. Jó-jó a folyó egy kisebb völgyben volt, szóval azért nem jöttek fel, de azért vicces volt.

Ezen kívül volt két házitukán, amik azért közel sem néztek olyan jól ki, mint a vadonban élő társaik.

Zsuzsival elindultunk még egy kicsit felfedezni  a körülöttünk lévő lehetőségeket, és láttunk is egy papgájt meg egy arát.

Szóval gyorsan kiderült, hogy a természet lágy tőgyén vagyunk. A napi háromszori étkezés is benne volt a csomagunkban és bár nem voltam túl lelkes tőle, azt kell mondjam, hogy az utunk során az egyik legjobb házikaját ettem.  Volt egy mami aki főzött és tényleg minden nap csinált négy öt félét. A mai nap padlizsános tészta volt a legjobb. Felpattintottam hozzá egy sört, majd nyugovóra tértünk közben békák társaságában mostuk a fogunkat.

u.i.: A térképen egyszerűen még a legközelebbi falu sincs rajta, szóval behúztam találomra, hogy hol voltunk :)