2012. március 24., szombat

Napló, 2012. március 24.

A mai napi cél a W túra közepe volt. Ez egy írott W és tegnap elött mentünk fel a W jobb oldalára, ma pedig a középső rész jön, és úgy számoltuk eredetileg, hogy holnap jön a W bal ága. A W alján nagyjából egyenletes magasságban megy az ember és a szárakon kell szintkülönbséget menni. A mai középső rész neve Valle de Frances, azaz franciák völgye és már előre mondták a tegnap elötti kempingben, hogy nagyon jó, így aztán izgultunk is az időért rendesen. Mindezek mellett volt még egy rész, amiért lehetett izgulni. A mai nap kb 30 kilomisit kell gyalogolnunk és ott kellett lennünk a W bal alsó sarkában este 6-ra, ha azt akarjuk, hogy ma este visszamenjünk komppal. Őszintén szólva akarta a fene, csak hát kajánk nem volt, pénzünk is kezdett kifutni, és az időben sem lehetett biztos az ember. Amikor reggel felkeltünk, akkor például hideg volt. Mivel szinte semmi kajánk nem volt befizettünk egy reggelire és vettünk egy uzsisdobozt is. A reggeli bőséges volt, és az uzsisdobozban is volt csirkésszendvicsé, műzli, mazsola, alma, szóval mára, és nagyon rossz eseetben holnap reggelig el voltunk látva.
Az utunk első 2 órás szakasza az ingyenkempinghez vitt, ahol akartunk volna megszállni, ha vehettünk volna tegnap kaját. Ezt a részt sikerült is másfél óra alatt lenyomnunk. Az út rögtön egy zseniális napfelkeltével indult a szálláson, majd egy fantasztikus színű tó (Nordenskjöld, ha nagyon érdekel valakit, de szeintem megjegyezhetetlen nevű) mellett mentünk.

Közebn ráláttunk arra a fantasztikus völgyre, ami több Torres del Paine képen szerepel A gleccser egy nagyon mély és szűk völgyet vágott ki a két így már csúcs közé.

Pár erösebb kapaszkodó jött, és utána már látszott is a Valle de Frances bejárata bal oldalt egy szép kis gleccserrel

A kempingnél ledobtuk a cuccunkat és most már csak meleg ruhával meg vízzel meg egy kis kajával indultunk felfelé. Nem volt egyszerű a felfelé út, az eső lába eléggé lógott, és a szelet azt hiszem Zsuzsi már eléggé részletezte. Az első kilátónál azonban már kezdtünk örülni, mert látszott, hogy bár felhős az ég, azért fogunk látni itt pár dolgot. Közben a gleccser hatalmasakat morajlott, szóval most sem volt probléma a drámai hatással.

Az út szerencsére nagyrészt erdőben vitt végig, de még így is volt olyan rész, ahol ki kellett dugnunk a fejünket a szélvédett helyekről.

Az utolsó kapaszkodó elött megpihentünk, de aztán nagyon könnyen felértünk a csúcsra. ott viszont olyan látvány fogadott minket, ami valóban lélegzet elállító volt. Jobb oldalt olyan sárga és fekete kétszínű hegyek, amiket már Torres Del Painenál is lehetett látni (gránit + üledékes kő), középen hatalmas sziklahegyek, olyan is, aminek nem véletlenül katedrális a neve. Balra egy hatalmas havas hegy terült el, a glecccser sajnos már nem látszott, de így is zseniális volt. És végül Zsuzsi kedvence a hátunk mögött megbújó tó. Alig hittünk a szerencsénknek, mert közben a nap is kisütött.

Közben megettük a kis szendvicsünket. Itt jegyzem meg, hogy magyar ember magyar szendvicset eszik, szóval chilei zsömle szerű cuccból, aji nevű chiliből, és spanyol kis chorizóból, elég frankó gyulai kolbis TV paprikás szendót tákoltunk össze:
KEP 467

Innen fogtuk magunkat és elindultunk lefele a hegyen nagy boldogan és többször megálltunk fényképezgetni a gyönyörű napsütésben. A szél azért sosem állt meg teljesen, és lefelé a végén már fárasztó volt a mozgó nagyobb köveken menni. A lenti kempingben felkaptuk a cuccunkat egy gyors technikai szünet után pedig nekivágtunk a két és fél órás útnak, amit ügyesen sikerült két óra alatt teljesíteni. Ez kb. 7,5 km volt,  és nem véletlenül siettünk, mert el akartuk érni a 18:30-kor induló kompot. Tipliztünk is rendesen, közben a Lago Skottsberg mellett mentünk el valamit, egy olyan helyen, ami nemrég égett le. Az egyik szép volt a másik meg érdekes

Aztán jött sajnos a hidegzuhany. Ügyesen megérkeztünk időben az utolsó szálláshelyünkhöz, de kiderült, hogy  a kempinget már lezárták, nem igazán derült ki, hogy  a tűzeset vagy már a közelgő idényvég miatt. Elég az hozzá, hogy a kaja egy egész napra 8000 Ft lett volna és 15ezer a szállás. Na ennyi pénzünk viszont nem volt. Sajnos már a bolt is bezárt az idényvég miatt és így kaját sem tudtunk venni. A következő szálláslehetőség viszont még 11km-re lett volna. Mi leginkább nagyon felhúztuk magunkat, hogy mi az már, hogy ennyibe kerül, hogy nem lehet sátrazni és hogy ezt miért nem mondták előre. Azon kívül persze nem akarok úgy tenni, mintha nem lettünk volna közben holt fáradtak is. Szóval nem volt nehéz a döntés és mivel szerencsére időben ideértünk fel is tudtunk szállni a kompra. A hajón visszafele még egy fantasztikus kilátással lettünk gazdagabbak.

A buszról még el tudtunk búcsúzni a naplementében lévő Torrestől. Összességében hatalmas mázlink volt, hogy ilyen őszies időben ennyire jó időnk kerekedett. Nagyon örültünk, hogy itt maradtunk még erre a pár napra és egy fantasztikusat kirándultunk, összesen kb 60 kilomisit mentünk..
A városba visszatérve leadtuk a bérelt cuccainkat és fél 12-kor egy jól megérdemelt sör után holtfáradtan és boldogan döltünk be az ágyba.