2012. május 17., csütörtök

Napló, 2012. május 17

Azt mondta Tasso, hogy próbáljuk meg reggel a reptér környékén levadászni a dugongokat, mert arra szoktak néha bóklászni. Mi így is tettünk, keltünk és mentünk úszni. De két karcsapás után már egy korallzátony fölött találtuk magunkat. És ez elég hosszan így ment. Bosszankodtunk is, hogy itt aztán biztos, hogy nem lesz dugong. Aztán észhez tértünk, és jól meg is róttuk magunkat, hogy hogy lehet bosszankodni azon, hogy hatalmas korallok felett úszkálunk :) Végül letértünk a korallos útról, de ott se találtunk dugongot. Így visszatértünk a szállásra reggelizni.
A mai nap se vittük túlzásba a tevékenykedést. Olvasgattunk, meg elindultunk délután, hogy átmenjünk Nikaurába. Nikaura a sziget keleti oldalán van, de szintén az északi felén. Mi most az észak-nyugati részen vagyunk egy öbölben. El is indultunk egyenesen a reptér fele, és már egy jó ideje mentünk, mikor jött egy pick-up. Van néhány autó a szigeten, és ők szoktak embereket, meg árukat is szállítgatni. Meg is kérdezte Tibi, hogy elvinne-e minket Nikaurába, mire a sofőr először értetlenül nézett, majd közölte, hogy az nem is erre van. Útbaigazított minket, mondta, hogy teljesen vissza kell mennünk a faluba, és a piacnál indul egy út felfele. Elindultunk vissza, és az elégazásnál megkérdeztük mégegyszer, hogy akkor erre kell-e menni. Egy fiatal csaj mondta is, hogy igen arra van, de arra a kérdésünkre, hogy mennyi idő lehet gyalog, csak hüledezett, ő még sose ment arra gyalog. Menjünk inkább teherautóval.
No ezek után gondoltuk ma már nem vágunk neki, majd holnap talán elindulunk reggel, és lesz ami lesz. Így visszabattyogtunk olvasgatni, Tibi még úszott egyet, én meg sétálgattam a faluban.
Felénk járt éppen egy fehér csaj, akit már láttunk korábban is, és megszólítottuk, mert úgy tűnt, hogy ő elég otthonosan mozog, és gondoltuk hátha tud valami önkéntes melót. Rachel volt Skóciából, aki antropológus PHD-t ír, és 1 évet tölt itt Epin. A helyiek migrációját tanulmányozza, ugyanis elég sokan Új-Zélandon meg Ausztráliában dolgoznak jópár hónapot, aztán visszatérnek a szigetre. No ez már választ is adott a tandíjakra, hogy honnan tudják finanszírozni. Érdekes volt vele beszélgetni.
Tőle tudtuk meg azt is, hogy a német srác a törzsfőnöknél lakik, de a hajóval már megy vissza Vilába. Ugyanezzel a hajóval akart a svájci gyerek is visszamenni. De ma jött a hír, hogy nem indult el Espirito Santoról, mert alacsony a nyomás. No ezt senki nem tudta mit akar jelenteni, de a lényeg az volt, hogy ma nem fog ideérni a hajó, maradnak még egy napot. Közben a német srác is megtudta, hogy mi itt vagyunk, úgyhogy lejött hozzánk beszélgetni. Ki is kérdeztük a szállásásról, mondta, hogy nagyon jó, olcsó, 500 vatu egy éjszakára kajával együtt (1250 Ft) családtagként kezelik, és nagyon élvezi. Felajánlotta, hogy szól Willienek, a törzsfőnöknek, hogy szívesen mennénk utána mi oda megszállni.
Este újabb fehér emberek tűntek fel, ez ilyenkor futótűzként terjed, mindenki tudja, hogy ki jött. Egy ausztrál pár érkezett kajakkal, és itt sátraztak a szállásnál. Este együtt vaccsoráztunk. Nagyon nagy királyság amit csinálnak, tengeri kajakkal eveznek végig a szigetek között. Nekünk ez nagyon extrémnek tünt, de azt mondták, hogy nem olyan vészes, mert kb 25-30 km-en belül mindig találnak egy másik szigetet, ahol ki tudnak kötni éjszakára. Szerintem azért így is nagyon nagy teljesítmény az óceánban a szigetek között kajakozni. Szóval le a kalappal. Mindemellett abszolut érdekes emberek voltak, úgyhogy a mai vacsoratársaságunk ellen semmi kifogásunk nem volt.