2012. május 4., péntek

Napló, 2012. május 4.

A mai nap tehát újra nekivágtunk az utnak, és kb 20 kilomisit kellett megtennünk. Kora délután kettőkor várt minket a hajó, amivel kivisznek az útról, szóval most kicsit iparkodni kellett, hogy odaérjünk. Na azért nem volt vészes, de a tegnapi naphoz képest tempot kellett mennünk. Ma már nem volt semmilyen szintkülönbség, amit meg kellett másznunk, hanem csak egy folyó völgyében mentünk végig. Ugyanazt tudom mondani, mit Zsuzsi eddig, nagyon durván szép volt az út. A Milford Treck egy Great walk, azaz nagy túra, amiből 8 van Új-Zélandon és ezek tipikusan olyan területeken visznek végig több napon keresztül, ahol több fajta tájjal ismerkedhetsz meg. Ennek megfelelően ezen a túrán is már több területen mentünk át, havas, mohás, lápos, stb. de most is újabb dolgokat tudott mutatni. Egyrészt  ami nagyon nagy élmény volt az egy olyan folyón való átkelés, amiben angolnák voltak, és a kristálytiszta víz miatt láthattuk is, ahogy úsznak az angolnák. Mindezek mellett épp akkor ment fel a köd egy távoli erdőről, és ez iszonyat gyögyörű látványt nyújtott. Csináltunk még magunkról egy árnyékos képet a függőhídról.

A függőhíd után egy pallós úton mentünk végig, itt nagyon izgultunk, mert tegnap egy fotós látott itt három kiwit, de sajnos nekünk nem volt velük szerencsénk. Ezek után még mindig nem volt vége a meglepetéseknek, mert két fantasztikus vízesés mellett mentünk el.

Sőt, meg is mászattak minket. Volt egy olyan kiírás, hogy Harangszikla, és egy kis muksó egy ábrán mutatta, hogy másszunk be egy szűk lukon egy kb négy méter magas szikla aljában. Miután bemásztál akkor vetted észre, a kő belülről üreges, pont mint egy harang. Nem is igazán értettük, hogy ez hogy lett, de valószínűleg a közeli vízesésnek köze lehetett hozzá.
Utána egy fantasztikus tó mellett mentünk el, és lassan már ki is értünk a Milford Treck végéhez

Az út végét  a tizenkilencedik század végén rabok építették, ennek megfelelően elég széles volt, hogy egymás mellett sétálva tegyük meg az utolsó kilcsit.

Bár a túrának vége volt, de a látványoknak közel sem, mert innen indul a Milford fjord, ami talán mondhatni, hogy Új-Zéland egyik logója a Mitre csúccsal együtt. Ez utóbbi egy 1600 méter magas hegy, ami nagyon szép szimetrikus, bár Zsuzsi nem teljesen értette, hogy miért pont az különleges... valóban a többi is eléggé adja. Szóval végül hajón vittek ki minket az útról és közben nézelődtünk is jókat

A buszút vissza is nagyon szép volt.  A mai nap megnézegettük, hogy mik vannak nálunk otthon a falon. Egyrészt édesanyáméknál pont a Mitre csúcs van felfestve a konyhába, másrészt nálunk is van egy kép, amikor szó szerint a semmi közepén stoppolok, és az is itt van, pont ezen az úton, ahol a buszúton mentünk. Ha már itt járunk, akkor megjegyzem, hogy nagyon sok olyan utazóval lehet találkozni, aki borzasztó vagányan adja elő, hogy mennyi helyen járt. Igazából ez a hátizsákos turizmus már közel sem annyira alternatív, mint mondjuk a hetvenes években volt. Szóval sok az olyan turista most, aki borzasztó alternatívnak gondolja magát, pedig igazából nem is az. Azért mesélem ezt most, mert anno az a csóka, aki ledobott ott, ahol az a kép készült, amiről a nappali falunkon festmény van (követi ezt még valaki?), a 80-as években két év alatt elstoppolt Fokvárosból Kairóba. Na, az durva...
Hogy egyik szavamat a másikba ne öltsem miután megérkeztünk visszavittük a bérelt cuccokat, és igen, most sem sikerült  elsőre, pár dolgot a hostelben hagytunk. Király volt a négy napos túra után még egyszer extrában kicaflatni a falu határába... Mindegy, a lényeg hogy ma este gourmet perceket tartottunk, mert egyrészt vettem pár kagylót, másrészt őzbélszint vettünk az ABC-ben, és kumara (édesburgonya) pürével együtt fenségeset kajáltunk.