2012. május 18., péntek

Napló, 2012. május 18.

Egész éjjel esett az eső. Reggelre elállt nagyjából, de néha újra rákezdett. No ma se megyünk Nikurába, meg pláne, ha összejönne, hogy a törzsfőnöknél lakhatunk 2 hétig, az nagyon szuper lenne. Reggel át is látogatott hozzánk a német srác, és jött vele Willie is. Le is beszéltük vele, hogy holnaptól mennénk hozzá. Reggeli után fel is mentünk a német sráccal Wlillie-ék házához. Melani, a felesége volt otthon a gyerekekkel. Nagyon kedves volt, vele is megbeszéltük, hogy holnap jönnénk. A gyerekekkel el labdáztunk, Melani meg szedett a fáról nekünk narancsot meg valami más gyümölcsöt.

Majd visszamentünk a szállásunkra, és ismét olvasgatásba kezdtünk, amikor egy új-zélandi csóka jelent meg filippino feleségével. Vitorlással jöttek, az öbölben kötöttek ki. Új-Zélandról indultak, és a Fülöp-szigetekre tartanak. Útközben horgásznak, és aztán a kikötőkben a piacon elcserélik a halat gyümölcsökre, meg húsra.
Hamarosan csatlakozott hozzánk egy másik vitorlás 3 fős csapata is. Ez utóbbiak amerikaiak voltak. Egy házaspár, meg a csóka unokatesója. Ők 65 év körüliek voltak. Nagyon szimpatikusak voltak már elsőre, egyáltalán nem mondanám tipikus amerikaiaknak. A velük történő beszélgetés újra kitágította a világot számunkra. Kiderült, hogy a házaspár 5 éve hajózik, és még 3 évet terveznek. A nő 18 évesen egyik barátnőjével végigstoppolt Európán, amiben volt Kelet- és Nyugat-Németország is, Magyarország, Törökország. 7 hónapon át utaztak. Az unokatesó, ő a 70-es években utazott 2 évet, Európában kezdte, aztán járt Iránban, Afganisztánban, Indiában, Dél-Kelet Ázsiában, Indonéziában, és még sok más helyen miután kikötött Ausztráliában. Nagyon érdekes dolgokat meséltek és nagyon nagy szerénységgel. Mindeközben rendkívül érdeklődőek voltak és nyitottak. Igazán jó élmény volt velük beszélgetni.

A mai nap nagy eseménye volt, hogy délután végre megjött a hajó, a Big Sista, ami Port Vilába megy. Már egészen helyiként viselkedtem, mert kimentem megnézni, hogy megjön a hajó. Itt ez nagy eseménynek számít. Már a hajó késése is olyan volt, ami szájról szájra terjedt: nem indult az alacsony nyomás miatt, hú, már elindult Santoról, most már Malekulán tart, stb.

Délután még úsztunk egy nagyot, most messzebbre mentünk mint eddig, de most se találtunk dugongot. Viszont láttunk teknőst, és hatalmas tengeri csillagokat.

Este kaváztunkegyet ismét, Tibi most úgy gondolta kipróbálja mi történik, ha 300-at iszik. Hát nem volt túl jó neki. Főleg amikor jött a vacsi, no az meg is fordult elég gyorsan.
De ettől függetlenül még egy jót beszélgettünk 2 Ni-Vanuatu sráccal, akik szintén a bungalóban szálltak meg, de ők dolgozni jöttek. A pénzügyminisztériumból és a statisztikai hivatalból küldték őket. Épp a GDP becslésén dolgoztak, amit elég érdekes módszerrel végeztek: Végigmennek a szigeteken, és megkérdezgetik, hogy mi változott, ahol van business ott megérdeklődik hogy ment. Itt Epin van egy nagyobbnak számító malom, amiben száritott kókuszt, azaz coprat őrölnek, oda is elmentek feltérképezni mit produkáltak az elmúlt év alatt. Pár nap alatt végeztek ezzel a szigettel, úgyhogy ez volt az utolsó napjuk. Ezt egy nagy adag kava plussz sör kombinációval ünnepelték meg. Nem szeretném részletezni hogy néztek ki másnap.