2012. május 27., vasárnap

Napló, 2012. május 27.


Ismét vasárnap van, és ma megyünk is misére. Ma van a hálaadás. Mise előtt még lenéztünk a piachoz, ugyanis ott már nagyon ment a készülődés. Az emberek leadták a zöldséget, gyümölcsöt, amivel hozzájárultak a hálaadáshoz, és ezt egy helyre gyűjtötték. Mise után el fogják adni.


Közben már javában főtt az ebéd is. Levágtak egy marhát, és abból csinálnak különböző kajákat, amiket szintén el fognak adni ebédkor. Joe, Willie öccse volt a séf.
Azt mondták nekünk, hogy 10-kor van a mise, mi el is készültünk, de mint kiderült ez csak egy olyan vanuatus, irányadó időpont volt. Amikor 10-et harangoznak, akkor kell elkezdeni készülődni. Melanie adott nekem is meg Annanak is egy olyan ruhát, amit itt a nők hordanak. Meg kell hagyni elég mókásan festettünk.



A misére még így is korán értünk oda, így bekapcsolódtunk az azt megelőző éneklésbe, tapsolásba. A szertartás valamikor fél 11 és ¾ 11 között kezdődött el. Igen érdekes volt még így is, hogy nem értettük nagyon, mert biszlamául volt.





A végén mi, az új jövevények a templom előtt felsorakoztunk a pap mellett, és mindenki aki kijött a templomból kezet fogott velünk. Hát jó sokan voltak. Utána még a vendégkönyvbe is írtunk. Bár Melanie és Willie nagyjából kiképzett minket, hogy mikor mit kell csinálnunk, azért mikor az adományokat kellett bedobni, Tibinek sikerült a gyerekekkel és nőkkel együtt elindulni. De szerencsére itt senki nem veszi ezeket a szokásokat olyan komolyan, pl a nők többször elröhögcséltek egymás között a mise alatt.
Mise után lementünk a térre ebédelni, Tibi pedig még egy kavát is legurított előtte.


Még épp hogy belefogtunk a kajánkba, amikor Anna és Marius rohant felénk, hogy láttak egy dugongot feljönni a víz felszínére, futnak a búvárszemüvegért. Mi még gyorsan belapátoltuk a kaját, de közben szemmel tartottuk a tengert, hátha mi is látjuk feljönni. És láttuk is, bár ilyenkor csak a háta látszik ki. Én is elszaladtam a szemüvegekért (Tibi a kava miatt lassabban evett :) ), de mire visszaértem, Mariusék már jöttek  ki a vízből, mert nem találták meg a dugongot. Vizslattuk még egy jó ideig a vizet, amikor Tibi kiszúrta a távolban, hogy talán ott van. Tipliztünk is arra a részre, és beúsztunk. Nagyon rossz volt a látási viszony, valószínűleg ezért is jött ma ki a dugong. Keresgéltük, keresgéltük, és egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy valami mintha lenne a tenger fenekén. De nagyon rosszul láttam. Lejjebb merültem, hogy megnézzem, és akkor láttam, hogy elslisszolt, a dugong háta és farka volt. Nagyon lelkes lettem, próbáltam is szólni Tibinek, hogy itt van, aztán ő is épp feljött a vízből engem keresve, mert ő is látta. Ő szerencsésebb volt mint én, mert ő  oldalról látta, valószínűleg tőlem megijedve Tibi felé ment. Nagyon megörültünk, így újra alámerültünk, de sajnos többé nem találtuk meg. Nem mondanám azt, hogy dugonggal úsztunk, de legalább láttuk.
comments