2012. június 16., szombat

Napló, 2012. június 16.

1-kor repülünk a Flores-szigeten lévő Labuanbajoba, de addig is azért néhány dolog belefér a délelőttbe. Először is megreggeliztünk, ami most sem különbözött az előző napoktól, azaz banános melegszendvics volt teával. Itt most semmi bonyolultra nem kell gondolni, toast kenyérre banánszeleteket tettek, és berakták a szendvicssütőbe. Egyébként nem is rossz, de azért 5 nap után meg lehet unni.
Reggeli után körbesétáltuk a szállást Zsuzsival, ugyanis annak ellenére, hogy a szobák ninccsenek túl jó állapotban és legfőképp koszosak, az udvar elég jól néz ki.

Ráadásul a szomszéd udvarban, ahol folytatódik a szállás, vannak rendes lakóépületek is, amik jól néznek ki, legalábbis kívülről.

A kapunál pedig minden nap áldozati tálkát helyeznek el, ami virágsziromból, füstölőből, és valami ételből áll, pl keksz vagy rizs. De van, hogy cigit is tesznek a csomagba.

Délelőtti sétánkat a tengerparton folytattuk, hogy egy gyors képet adjunk Zsuzsinak Kutáról és a szörfözésről. Elég jó időpontban voltunk kint, így nem csak a kezdők próbálkozásait tudtuk megmutatni, hanem jópár menő szörfös is bemutatott egy-két bravúrt.
Visszasétáltunk a szállásra, összepakoltunk és kicsekkoltunk. Nem kellett messzire mennünk, mert pont jött arra egy taxis, akivel meg is tudtunk állapodni. A reptér igen mókás volt, a repjegyen kívül, ami egy kinyomtatott papír volt semmit, de tényleg semmit nem kértek el tőlünk. Az útlevelünket egyszer sem kellett felmutatnunk. A vizet a kistáskában, meg vígan vihettük be.

A repülés nem volt hosszú, kb 1 óra, de a kilátás szép volt. Több sziget felett repültünk el, pl Lombok, Gilli-szigetek, Komodo, Rinca.

Labuanbajoban a reptéren ugyanazt a módszert próbálták alkalmazni mint Balin, hogy központilag kell kifizetni a taxit, de ettől függetlenül sikerült megállapodnunk olcsóbban (30e rupiért) egy sráccal. Kinéztünk egy szállást, de mikor odaértünk kiderült, hogy tele van. Átvittek egy másikhoz, ami a focipálya mellett volt, de ott valami borzalmas szobát mutattak, így tovább kerestünk.

Végül rábíztuk magunkat a Lonelyra, és arra a szállásra mentünk amit ajánlott. Próbáltunk alkudni, de hajthatatlan volt a csóka. Így se volt rossz áron, 175e Rp (4000 Ft) egy kétágyas szoba, ráadásul jó helyen is volt gyönyörű kilátással.
Miután lepakoltunk a nagy melegben megszomjaztunk, így ideje volt rábontani egy sörre. Gondoltuk megiszunk egy sört, aztán felmérjük a terepet búvárkodás szempontjából, hiszen azért jöttünk ide, hogy jókat merüljünk. Persze ebből nem lett semmi mára, mert a sör mellett belemerültünk a beszélgetésbe - volt miről beszélni így fél év uán :) - és közben be is esteledett.
A naplemente nagyon szép volt fentről a szállásról. Labuanbajo egy két utcás halászfalu, így egyenesen a kikötőre láttunk rá, ahol a sok-sok halászhajó sorakozott.

Vacsora után azért még beiktattunk egy kis sétát, különösen mert hajtott a kiváncsiság, ugyanis sok-sok fehérbe öltözött emberkét láttam a távolból. Mint kiderült a muzulmánok gyülekeztek imához. Bár Indonézia muzulmán államként van nyilvántartva, a különböző szigeteken más és más vallások dominálnak. Míg Jáva muzulmán, Bali hindu, Flores pedig keresztény. Ennek ellenére Floresen is akadnak muzulmánok, különösen a tengerparti városokban, így Labuanbajoban is. A sziget közepén a hegyekben viszont a kereszténység terjedt el állítólag van itt egy magyar pap, legalább is a taxis ezt mondta.

Mi 10 körül már lefekvéshez készülődtünk volna, de a kikötőben javában ment a prédikáció, amit a hatalmas hangfalaknak köszönhetően szerintem még Balin is lehetett hallani, így nem volt egyszerű elaludni.