2012. április 26., csütörtök

Napló, 2012. április 26.

Csodálatos időnk volt reggel, egy felhő sem volt az égen. Gyorsan összepakoltunk, mivel 10-ig ki kell csekkolni, a delfinezés meg azért ennél tovább tart. De ott hagyhattuk a szálláson a cuccainkat, azt már előre lebeszéltük.

Elmentünk a Delfin Encounterhez, ahol már tegnap lefoglaltuk a reggeli delfinúszást. Először is mindenki kapott neoprém ruhát, békatalpat, maszkot és pipát. Már itt az irodánál be kellett öltözni, aztán egy videot vetítettek nekünk a tudnivalókról. Itt azonkívül, hogy hogy kell kimenekülni a hajóból elmondták, hogy hogy is kell a delfinekkel úszni. Nyilván az első szabály az, hogy nem szabad hozzájuk érni. Aztán vannak trükkök, amikre felfigyelnek a delfinek, ilyen ha mélyre úszik az ember, vagy az ha énekel, és ez nem vicc. Amikor sikerül odacsábítani egy kiváncsiskodó delfint, akkor igyekezni kell szemkontaktus kialakítására, és elkezdeni körbe-körbe úszni vele.
A hasznos infókkal felvértezve indultunk a buszhoz, amivel elvittek minket a hajóhoz.

És itt jöjjön Tibi élménybeszámolója mi is történt a buszraszálláskor:


Szóval nem tartozik szigorúan véve az általános műveltséghez, ezért elmondom annak, aki nem tudja, hogy 4 iszonyat durva hippie arccal laktam együtt, amikor itt tanultam. Ez alatt többek között azt kell érteni, hogy voltak patkányok a lakásban, hogy egyszer feldaraboltunk a nappaliban egy ellopott kerti asztalt, amivel sikerült befűttenünk vagy hogy az egyik srácot elkapták fű terjesztésért, amiben munka van, mert a kis mennyiséget itt elnézik. Szóval a lényeg, hogy volt egy Eddie nevű 18 éves srác, aki beköltözött hozzánk másfél hónapra, de aztán jobbank látta a lakóközösség, ha őt nem fertőzzük tovább. Hogy hogy nem Eddie magyarázta nekünk el, hogy melyik békatalpat és ruhát válasszuk, mert most itt dolgozik a Dolphin Encounterben. Ok, ez már eleve nagyon durva story lenne, de most figyeljetek. Eddietől tudtam meg, hogy a négy srác közül az egyiknek, Jeremynek az apja lett pár évvel ezelött a királyi kormányzó, ami az itteni köztársasági elnök megfelelője. Nagyon durva a világ....  

Ismét visszaveszem a szót, és folytatom a buszút egyéb érdekességeivel. Már az elején említették, hogy egyrészt nagyon szerencsések vagyunk az idővel, másrészt pedig hajnalban látták, hogy vannak delfinek bőven. Már a buszból lehetett látni néhányukat, ahogy hatalmasakat ugrándoztak. 



Az itt látható delfinek a dusky delfin névre hallgatnak, és a legakrobatikusabb delfinfajként tartják őket számon. Be is mutatták ma tudományukat becsületesen.
A hajóra felszállva egy srác elmondta mi hol van, és mit kell csinálni ha bármi gond lenne. Nagyon tetszett, hogy mindezt teljesen lazán és viccesen adta elő, nem a hivatalos műmosoly verziót kaptuk.
Mivel a delfinek ma a parttól nem jártak messze, nem kellett sokáig hajókáznunk. Flehúztuk a teljes menetfelszerelést és kiültünk a hajó szélére mint a verebek. Aztán mint ahogy azt a videoból megtanultuk, megnyomták a dudát, és ekkor lehetett csobbanni. Nem kellett sokáig várni, százával jöttek a delfinek. Szerintem ők már alig várták, hogy kapjanak játszópajtásokat.
Rázendítettem nótámra, hátha valamelyik delfin megkedveli csodás hangomat. Jöttek is, de olyan gyorsan, hogy először csak kapkodtam a fejem, hol is vagyok. Aztán sikerült egyikükkel szemkontaktust kialakítani és még körözni is egy-kettőt, aztán odébbált. Szerencsére annyian voltak, hogy kisvártatva újabb érdeklődők akadtak, akiknek tetszett az Elment a Lili néni a vásárba kezdetű nótám. Nagyon élveztem, de szerintem a delfinek is. Jöttek, köröztünk, aztán elmentek. Fantasztikus volt. Volt hogy épp szünet volt, nem jött épp egyse, akkor kinéztem a víz fölé, hogy merre lehetnek. Aztán amikor visszamentem a víz alá, egyszercsak a semmiből megjelent néhány delfin és elsuhantak alattam. Hogy honnan jöttek, azt nem tudom.
Megpróbálkoztam azzal a módszerrel is, hogy lejjebb merüljek a vízben, de amint megláttam a delfineket olyan izgatott lettem, hogy összekevertem a sorrendet, előbb merültem, aztán vettem levegőt. Nem volt jó... úgyhogy maradtam az éneklésnél, elvégre az már jól bevált.
Azzal is próbálkoztam a delfinmentes időszakokban, hogy kikukucskáltam a vízből merre lehetnek, és elindultam az irányukba. Nyilván ez bődületes nagy hülyeség volt, mert fél másodperc múlva már teljesen máshol voltak. Úgyhogy konstatálnom kellett, hogy valóban ez a delfinek játszótere, és mi vagyunk a játékok, nem fordítva.
Egy idő után, kb 40 perc visszahívtak minket a hajóba, és arrébb álltunk, ahol újra csobbantunk kis pihi után. 3 ilyen kör volt. És csak akkor éreztem milyen hideg van, amikor a 3. kör után kimentünk a hajóra. Viszont akkor úgy remegtem, hogy a pulcsimat is alig tudtam felvenni. Aztán kaptunk forrócsokit, ami sokat segített.
A hajóval még mentünk pár kört, kintről is megcsodáltuk a delfinek akrobatikus tudományát. Nagyon jópofák voltak. Követték a hajót, ugrándoztak, szaltóztak. Mintha csak azt kiabálnák, hogy itt vagyok, engem figyeljetek.












Nagyon szerencsések voltunk ezzel az idővel, meg a delfinek játékos kedvével is. Tibi mikor volt anno Új-Zélandon, szintén úszott delfinekkel, de azt mondta, hogy akkor közel sem voltak ennyien, és nem voltak ennyire játékosak se. Szóval igencsak örültünk most a szerencsénknek.



Viszont így, hogy ilyen csodálatos nap volt, felmerült a kérdés, hogy menjünk-e bálnát nézni. Bennem két aggály merült fel, az egyik az ár, a másik meg hogy egy ilyen élmény után kicsit nehéz váltanom, és új élményt befogadni. De mikor megérdeklődtük, hogy mi a szitu bálna fronton, kiderült, hogy nagyon jók az esélyek, 98%-ra teszik, hogy látunk bálnát. Ez elég meggyőzően hangzott, úgyhogy mégis beneveztünk.


Mikor kihajóztunk újra megjelentek delfin barátaink. Követték végig a hajót és csinálták a műsort. A hajót maorik üzemeltették. Az elején elmondtak néhány érdekességet arról mit is fogunk látni, ha minden jól megy. Az ámbrás cetet kerestük a tengerben, ami a legnagyobb fogascet faj. A hímek kb 15m-esek, a nőstények 11m-re nőnek meg. A kapitány időnként ledugott a víz alá egy radart, hogy kifigyelje merre is lehet a keresett bálna, addig mi meg delfineztünk. Egyszercsak jött a riadó, hogy feljött egy bálna. Ezek a bálnák kb 45 percet tudnak a vízalatt tölteni, és ezalatt vadásznak. Amikor elfogy a levegőjük feljönnek a víz tetejére és 5-10 percig gyűjtik a levegőt, majd egy elegáns hullámmozgással és hatalmas farokcsapással újra remerülnek. A feljövetelt sajnos nem sikerült elcsípnünk, de amikor fent volt látszott mekkora hatalmas állatról van szó. 



A delfinek persze benne is játszótársat találtak, így folyamatosan körbeugrálták. A bálna nagyon nyugisan tűrte a nyüzsgést. Mikor végzett, jött a hullámmozgás és az alábukás. Hát ezt meg kell hagyni nagyon szépen csinálja. Lassan, komótosan és rendkívül elegánsan. A farkát addig nem is lehet látni, mert az a víz alá süllyed amikor levegőt gyűjt, de lemenetelkor gyönyörűen látszik.



Miután eltűnt, újra indult a vadászat, és sikerült mégegyet elcsípnünk levegőzés közben. Itt is ugyanez volt a szitu mint előbbi társánál.

Visszatérve a szárazföldre nagyon meg voltunk elégedve a napunkkal, nagyon boldogok voltunk élményeinkkel. A szálláson befizettünk mégegy éjszakára, aztán elmentünk egy antikváriumba könyvet csereberélni, és még egy borkóstolót is beiktattunk. Ez egy automatával ment, kaptunk egy kártyát, amit bedugtunk a gépbe, megnyomtuk melyik borból kérnénk a kóstolót, és már csurgott is a poharunkba, a kártyára meg terhelődött az ára. A módszer tetszett nagyon, de a borok közül sajnos csak kevés nyerte el tetszésünket.







comments