2012. április 7., szombat

Napló, 2012. április 7.

Hajnalban értünk Esquelbe. Még éppen próbáltuk a csipát kiszedni a szemünkből, amikor egy nagyon érdekes megfigyelést tettünk. Az itteni tourist info konkrétam reggel 6:30-tól van nyitva 8-ig és 19:30-tól 21-ig. Nem nagyon értem én ezt, valószínűleg egy csajszi/csóka csinálja mellékállásban. A lényeg, hogy nekünk ez most nagyon kapóra jött. Be is mentünk érdeklődni, és valóban egy angolul alig beszélő hölgy próbált nekünk tourist infot átadni több kevesebb sikerrel. Ami azért elég gyorsan kiderült, hogy van egy kisbusz, ami el tud minket vinni a nemzeti parkba. A nemzeti parkban végig fog menni északra és ki is jön a nemzeti parkból. A mi végső célunk Argentínában Mendoza, ami északra van, szóval nagyon frankónak tűnt az egész. Megtudtuk, hogy már nagyon szezon vége van, és hogy a szállások kezdenek bezárni, és a többsége amúgy is vagy kemping vagy aranyárban van. Végül sikerült találni, egy olyan kempinget, ahol van domo (ezt mi dormnak gondoltuk) elfogadható áron. Az is kiderült, hogy azt is meg tudjuk csinálni, hogy veszünk most egy jegyet, leszállunk a nemzeti parkban, és holnap továbbmegyünk. Ez nagy királyságnak hangzott, az már kevésbé, hogy  a busz 25 percen belül indul, Argentínában meg ilyenkor konkrétan még semmi nincs nyitva, hogy kaját tudjunk magunknak venni. Végül a buszmegállóban lévő trafikostól sikerült négy szendot vennünk, ezzel kellett a mai napot megúszni, plusz pénzt is vettem fel. A busz maga egy kisbusz volt és valami folytán ezen is két ember dolgozott, egy csóka, aki vezetett, meg egy aki a jegyet szedte. A második az tulajdonképpen stewardesként is funkcionált, számunkra ez azért volt érdekes, mert őt kértük meg, hogy tegyen le minket, annál a kempingnél, ahol volt a domo. Ez egész konkrétan egy erdő közepe volt, ahol rámutatott egy ösvényre, hogy akkor arra tessék menni, majd ott lesz a szállás

Ahogy lesétáltunk a kempinghez, rögtön beleszerettünk. No nem amiatt, mert tele volt tehénnel, hanem azért, mert alig volt ott valaki. Bementünk a házikóba, hogy megérdeklődjük, hogy akkor mennyi is valójában a domo. A recepciós gyerek (meg fogtok lepődni, egy Juan J ) A kommunikáció mestere volt, anélkül, hogy egy szót is beszélt volna angolul kézzel lábbal magyarázott. Az kiderült, hogy domo nincs. Ahhoz már egy német csaj kellett, hogy az is kiderüljön, hogy sátrat viszont lehet bérelni hálózsákostul meg polifomostul, ráadásul elég olcsón. Bingo, gonodltuk mi, és már mondtuk volna, hogy akkor ide a sátrat, de mondta, hogy azt majd ő felállítja. Mégjobb. A hely maga egyszerűen tökéletes volt. A két németen kívül (anya és lánya, 2 argentín család volt a kempingben) össz vissz. Volt meleg zuhany, a táborhelyen szabadon legeltek a steaknekvalók, a helyi almafán papagájok zabálták az almát és egy olyan tiszta patak partján volt a sátorhelyünk, amilyet az Alpokban sem lehet látni.

Ott azonnal eldöntöttük, hogy ha nem fagyunk meg a sátorban, akkor maradunk még itt több éjszakát. Sajnos az kiderült, hogy vagy holnap husvét vasárnap van busz, vagy a legközelebb szerdán, és mivel nem volt térerőnk, ez azt jelentette, hogy nem fogunk tudni hazatelefonálni L .
Még mindig reggel volt, és mi meg eléggé fáradtak voltunk a hajnali orkakelések, majd az éjszakai buszozás miatt. Gondoltuk, hogy nem is túrázunk hatalmasat, csak szépen komótosan. Volt egy négy órás séta, gondoltuk, hogy arra benevezünk. A nemzeti park neve egyébként Los Alerces, ami egy fenyőfajta, ami akár több ezer évet is élhet. A nagyon öreg fák egy tó túloldalán vannak, ahova egy méregdrága komp visz át, ráadásul már túl rossz az idő, így nem is megy. Vannak viszont fiatalabb fák is, amik „csak” olyan 400 évesek. A mi utunk viszont egy Lago Verde, azaz zöld tó (nagyon profi vagyok már spanyolból) felé vezetett. Elsőként az übertiszta folyócska mellett sétáltunk, majd elértünk a tóhoz. Inkább mutatok pár képet

A tó annyira gyönyörű volt, hogy Zsuzsi minden ellenkezése ellenére én ruhástól beugrottam a vízbe

Na jó, nem is, volt a stég elülső részén egy kis párkány, és hát ugye ez nem az első kép, ami iyen jóra sikerült :)
Ezek után elmentünk a Lago Verde tó mögötti másik tóhoz. Nem tudom, hogy ezt hogy hívták, de szerintem nyugodtam lehetett volna kék tó, mert ez meg nagyon kék tó volt. Leheveredtünk a tó partján lévő kidölt fához. Arra lettünk figyelmesek, hogy kb 30-40 perc után még vagy négy pár volt úgyszintén a parton. Nagy divatot teremtettünk.

Otthagytuk a jó kis tavunkat és akkor nekivágtunk a kiskörútnak. Mint késöbb kiderült a két tavat összekötő patak partján haladtunk. Ami biztos, hogy nagyon szép volt és gyönyörű volt, most nem fárasztalak titeket tovább képekkel, holnap úgyis ennek a pataknak a partján mentünk, na ott majd mutogatok képeket.

Visszatértünk a kempingünkhöz, közben sikerült látni két bácsit, aki flyfishinget csinálnak. Nem tudom, hogy ez mi magyarul (nem, nem légyre horgásznak). A lényeg, hogy ehető csali helyett, egy műanyag villantót dobálnak a víz felszínére. Valamiért ezt a csalit egyre messzebre kell dobni, és ráadásul valamilyen különleges ok miatt, a víz közepén kell állni.. Tiszta Luis De Finnes:

Juan este készített vacsorát, ráadásul nem is akármilyet... Az biztos, hogy nem most kezdte a vendéglátást. Bebújtunk az összes ruhánkba, és reméltük, hogy nem fagyunk meg éjjel.